Jag tänkte snygga till projektorinstallationen med uttag för el och signal i stället för sladdar över väggen. Tanken är en Exxact dubbelram med ett 230V uttag och ett dubbelt keystone med HDMI och nätverk. Men mina keystoneinsatser passar inte i centrumplattan. Har jag köpt/fått fel pryl?

Den här centurmplattan är det jag har.
https://www.elbutik.se/product.html/exxact-centrumplatta-keystone-2x8-svart-insats-vit

Insatserna är från olika leverantörer, ingen sitter fast i centrumplattan. HDMI kontakten skulle inte gå att använda med luckan monterad även om den suttit kvar.

Har du vänt den åt rätt håll så den inte är upp och ned

Jag har vänt och vridit på den åt alla möjliga håll. Det är bara ett håll som är rimligt.
Spärren hakar inte i kanten. Hålet är något för stort.
Väggplatta med HDMI- och CAT6-uttag, hålls i handen. Brist på passform mellan spärr och kant diskuteras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hand håller en vägguttag-modul där spärren inte hakar i kanten korrekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

D Daniel 109 skrev:
Jag tänkte snygga till projektorinstallationen med uttag för el och signal i stället för sladdar över väggen. Tanken är en Exxact dubbelram med ett 230V uttag och ett dubbelt keystone med HDMI och nätverk. Men mina keystoneinsatser passar inte i centrumplattan. Har jag köpt/fått fel pryl?

Den här centurmplattan är det jag har.
[länk]

Insatserna är från olika leverantörer, ingen sitter fast i centrumplattan. HDMI kontakten skulle inte gå att använda med luckan monterad även om den suttit kvar.
Du har helt enkelt köpt fel insats
Denna med röd ska det vara, finns 2 olika storlekar för keystone, riktigt värdelöst, men dom är inte kompatibla med varandra
https://www.elbutik.se/product.html/exxact-centrumplatta-keystone-2x8-rod-insats-vit

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Där ser man, jag trodde att det var en standard. Så kan det mycket väl vara.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.