Tibber ändrar sin prismodell. Fast påslag blir lägre. Rörligt oklart. Bättre eller sämre...?

C
De rättar sig i ledet och inför samma (kostnadsersättning + fast påslag) modell som alla andra.
Nu har jag inte följt turerna med Tibbers prismodell, men i början framstod det som att de skänkte bort elen gratis.
Givetvis inte en långsiktigt hållbar affärsmodell.

C cpalm skrev:
De rättar sig i ledet och inför samma (kostnadsersättning + fast påslag) modell som alla andra.
Nu har jag inte följt turerna med Tibbers prismodell, men i början framstod det som att de skänkte bort elen gratis.
Givetvis inte en långsiktigt hållbar affärsmodell.
Ok så det blir lägre snarare än högre kostnader alltså?

C
S sepani skrev:
Ok så det blir lägre snarare än högre kostnader alltså?
Om man sänker den fasta delen och inför en rörlig beror det rimligen på hur stor förbrukning man har.

C cpalm skrev:
Om man sänker den fasta delen och inför en rörlig beror det rimligen på hur stor förbrukning man har.
Fast så förstår jag inte modellen? Den ”fasta” delen är ett påslag som är per förbrukad kWh….så egentligen ett rörligt påslag oxo? Och sen ett ”rörligt”…?

• Haha
karlmb
  • Laddar…
C
S sepani skrev:
Fast så förstår jag inte modellen? Den ”fasta” delen är ett påslag som är per förbrukad kWh….så egentligen ett rörligt påslag oxo? Och sen ett ”rörligt”…?
Aha, jag förstår. Ja mycket förvirrande.
Då återstår det väl att se om det blir billigare, dyrare eller typ samma.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.