Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?

Varför har ni inte vaccinerat er?

1. Jag litar inte på vacciner och är motståndare till all vaccinering. Låt naturen ha sig gång.

5,1%
  2. Jag litar inte på de nya snabbutvecklade och obeprövade vaccinerna.

27,8%
  3. Jag tar bara väl beprövade och viktiga vacciner.

7,1%
  4. Jag avvaktar tillsvidare för att se att inga fler biverkningar dyker upp.

20,6%
  5. Jag tror inte sars-cov-2 viruset existerar. Covid-19 ingår i en konspiration.

6,7%
  6. Jag tror inte fördelarna är större än riskerna.

13,8%
  7. Jag avstår på grund av medicinska skäl.

4,7%
  8. Jag har haft covid-19 och litar på mina naturligt förvärvade antikroppar.

14,2%
  1. M
    Medlem · 1 525 inlägg

mickef

Medlem
    Jag förstod inte vad jag skulle förklara, vilket jag sa.

2. M
    Medlem · 1 525 inlägg

mickef

Medlem
    Nej, men det var resultatet av hans inlägg.

3. Nissens
    Garagebyggare · Göteborg · 5 857 inlägg

Nissens

Garagebyggare
    Du skulle förklara vad du menade med det du skrev. För den som läser det är det helt obegripligt, uppenbarligen är det obegripligt för dig också då…

4. Nissens

Nissens

Garagebyggare
    Om du tror det, så får du nog läsa det igen. För han menar motsatsen till det du kom fram till…

5. M
    Medlem · 1 525 inlägg

mickef

Medlem
    Vad skrev jag?

6. M
    Medlem · 1 525 inlägg

mickef

Medlem
    Vilket var?

7. B
    Allvetare · Stockholm · 9 268 inlägg

b8qPremiumikon: Hand

Allvetare
    Du förstår då säkert att landets ledning i ett sånt scenario hellre har kvar den lätthanterliga laglydiga fårskocken än de illegala kannibalerna?
    Så en smittsam dödlig sjukdom som tar kål på de som inte lyder statsmaktens råd och rekommendationer, och de som inte tar sitt vaccin, vore perfekt!

Att som stat då injicera de lättlurade med ett ”gift” (något jag sett vissa hänvisa vaccinet som), vore direkt kontraproduktivt. Det är ju de olydiga man vill bli av med, inte de lydiga.

(Förlåt för att jag använde denna del av ditt inlägg för att få fram den tydliga poängen att staten inte har något att vinna på att döda den laglydiga delen av sin befolkning - något som till och med anti-vaxxers borde inse).

8. Fairlane
    Medlem · Stockholms Län · 7 048 inlägg

FairlanePremiumikon: Hand

Medlem
    Enkelt:
    Du påstår att ovaccinerade är mer försiktiga.
    Du påstår att nästan inga vaccinerade åker kollektivt (vilket såklart innebär att majoriteten av de se reser kollektivt är ovaccinerade).
    Du påstår att mängden som använder munskydd i kollektivtrafiken är låg

Menar du att man är försiktigt om åker kollektivtrafik med munskydd (som de ovaccinerade tydligen gör), medan alternativa ressätt (gå, cykla, egen bil) alternativt stanna hemma är osäkert?

9. Fairlane

Medlem
    Trams, här snackar vi konspirationsteori på hög nivå (eller kanske på lägsta tänkbara). Blanda invandringen till Sverige med en pandemi... En pandemi som sträcker sig över hela världen, inte fasen beror väl pandemin i resten av världen på eventuellt ssvenskt vanstyre...

Bra funnet, synd att du inte läste vidare: "Malone claims to be the inventor of mRNA vaccines, although credit for the distinction is more often given to later advancements by Katalin Karikó or Derrick Rossi,[8][6][9][10] and was ultimately the result of the contributions of hundreds of researchers, of whom Malone was but one".
    Var det en slump att du inte fick med den delen eller var det avsiktligt för att kunna sprida konspirationsteorierna vidare?

Det är korrekt, men hur såg det ut med dödstalen och hur såg det ut med antalet svårt sjuka då? Smittspridningen som sådan stoppas inte av vaccineringen (även om den minskar), men antalet som blir svårt sjuka och dör minskar kraftigt. Det tror jag faktiskt att du vet att det är det man säger, men du väljer att ignorera det för att det ska passa in i din SwebbTV-värld.

10. M
    Medlem · 1 525 inlägg

mickef

Medlem
    Jag har nog inte påstått att ovaccinerade är mer försiktiga, men att det är rimligt.
    Eftersom en konsert blev tvungen att ställa in pga de flesta biljettköparna var ovaccinerade utan pass och därmed medvetna smittspridare, underförstått, drog jag slutsatsen att det är få vaccinerade i kollektivtrafiken då majoriteten inte hade munskydd. Det var min logik utifrån givna förutsättningar.
    Ja, min erfarenhet är det.

Man är inte försiktig om man åker kollektivt, men om man måste är munskydd bra vilket borde ge svar på din följdfråga också.

11. B
    Allvetare · Stockholm · 9 268 inlägg

b8qPremiumikon: Hand

Allvetare
    Går de två styckena ens att få ihop med din logik???

12. Fairlane

Medlem
    OK, Jag är rätt övertygad om att det både är vaccinerade och ovaccinerade som åker kollektivt helt enkelt för att man saknar vettiga alternativ.

• Laddar…
  13. M
    Medlem · 1 525 inlägg

mickef

Medlem
    Anledningen till att jag inte har påstått det är att jag inte vet men att det skulle vara motsatsen, som var en kommentar, är svårare att förstå.

• Laddar…
  14. P
    Medlem · Södermanland · 87 inlägg

pegr

Medlem
    Argumenten för vaccinering var att bara "några" kommer att bli infekterade trots vaccin men nu ser vi ju att 50% eller mer är fullvaccinerade av alla funna fall.
    Om nu covidpass behövs för att styra upp spridningen så stämmer inte detta längre. Detta är istället rena trojanska hästar.

15. Nissens

Nissens

Garagebyggare
    Ja, det är ju det vi också skulle vilja veta…
    Följ tråden från meddelande #9593 så ser du vad du skrivit. Detta är andra gången jag gräver fram #9593 åt dig. Känns som att du hoppas att det skall försvinna bakom dig… men så länge du inte kan förklara vad du själv menar så kan du ju inte begära det av andra heller…

Redigerat 5 dec 2021 09:29
    • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.