Vi har nu lyckats nöta ut sågklingorna både i vår Festool TS55 och en kap från DeWalt. Någon som vet var jag billigt och enkelt kan få tag i nya sågklingor till dem? Stockholm eller Internet.

fick tips om att köpa från tyskland, fast om det går snabbt vet jag inte.
Om DUAB har hemma och har bra pris så går det fort att handla från dem.

pinebar skrev:
Vi har nu lyckats nöta ut sågklingorna både i vår Festool TS55 och en kap från DeWalt. Någon som vet var jag billigt och enkelt kan få tag i nya sågklingor till dem? Stockholm eller Internet.
Dum fråga, men du har såklart slipat dem?

Nej, det är ingen dum fråga, det har jag inte.
Hur gör man det? Det enda slipverktyg jag har är ett bryne.
Kan man lämna in dem för slipning någonstans kanske?
Och är det i så fall billigare än att köpa nya?
Eller borde jag köpa något fiffigt verktyg för att kunna slipa dem?

pinebar skrev:
Nej, det är ingen dum fråga, det har jag inte.
Hur gör man det? Det enda slipverktyg jag har är ett bryne.
Kan man lämna in dem för slipning någonstans kanske?
Och är det i så fall billigare än att köpa nya?
Eller borde jag köpa något fiffigt verktyg för att kunna slipa dem?
Du kan lämna i klingor för slipning hos Theofils. Jag har för mig att de tar runt 150 spänn för att slipa en standardklinga till en TS55. Helt klart värt pengarna! Du är av med klingan i ungefär en vecka (Theofils lämnar klingan vidare till någon som slipar den).

En ny sådan klinga kostar ungefär 600:- + moms i Sverige. Köper du en från tex PS-Tools klarar du dig undan med £42 inkl VAT, men skall du bara ha en klinga så lär frakten äta upp "vinsten" med råge.

Jag har tidigare tipsat om att 48-tandaren till TS55:an går att köpa på tyska Ebay för några hundralappar. Dock är frakten skapligt hög men slutpriset landade ändå på under 500 spänn inklusive allt. Beställer du två klingor blir ju givetvis styckepriset bättre pga frakten.

Jag hra lämnat in klingorna till min TS55 (48 tänder) och Dewalt 707 (60 tänder) hos Stimus i Sollentuna, dom har även en butik i Solna. Har för mig att det kostade ca 350:- +moms för båda klingorna. Jag tror att det tog någon vecka innan jag fick tillbaka klingorna, men resultatet blev jättebra.
Jag rekomenderar Stimus men det finns säkert flera som kan hjälpa dig.

Hej det bästa stället att slipa sina klingor, frässtål,borrar etc är på http://www.hammarbyverktyg.se/

Jag har provat dom flesta i Stockholm och dom är utan tvekan bäst.

Mvh Pär H

pär h skrev:
Hej det bästa stället att slipa sina klingor, frässtål,borrar etc är på [länk]

Jag har provat dom flesta i Stockholm och dom är utan tvekan bäst.

Mvh Pär H
Vad kostar det att slipa en klinga där?

Det beror på hur många tänder och slipning. RING DOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh Pär H

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.