Behöver ett par 110 cm långa bitshållare. Finns dessa alternativt 6-kants verktygsstål att köpa?
Jag vet att kag kan sammanfoga flera, men jag önskar finna en leverantör.

Tacksam för tips som kan leda mig rätt.

Mvh

David

Hur mycket moment kan man överföra med en meter lång 1/4-tums pinne?

• Gilla
Cheesen och 3 till
  • Laddar…
En lång 6-kantsstång borde man kunna tillverka av en insexnyckel i rätt dimension som man skarvar med en längre stång i mitten.

• Gilla
dadid och 2 till
  • Laddar…
AXS
Spelar diameter någon roll?

För annars finns det 3/8" i långa längder.

• Gilla
dadid och 1 till
  • Laddar…
Svetsa ihop ett par. Borde nånn händig med svets klara av. Lämpligen med armeringsjärn eller rundstång som förlängning.

Rickard.
Det finns en del bits att köpa med m6 gänga som används i diverse specialförlängare/montageverktyg, lättast att hitta är nog PH2 och T25 men det finns mer varianter.

Jag känner inte till någon färdig förlängare som är riktigt så lång då dom jag använt är ungefär 70cm-80cm men det är rätt enkelt att göra en egen av rundstång eller sexkantstång.

• Gilla
dadid
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Hur mycket moment kan man överföra med en meter lång 1/4-tums pinne?
Upp till ca 150kN. Är jag överoptimistisk?

useless useless skrev:
En lång 6-kantsstång borde man kunna tillverka av en insexnyckel i rätt dimension som man skarvar med en längre stång i mitten.
Tips på försäljningsställen?

Rickard. Rickard. skrev:
Det finns en del bits att köpa med m6 gänga som används i diverse specialförlängare/montageverktyg, lättast att hitta är nog PH2 och T25 men det finns mer varianter.

Jag känner inte till någon färdig förlängare som är riktigt så lång då dom jag använt är ungefär 70cm-80cm men det är rätt enkelt att göra en egen av rundstång eller sexkantstång.
T40 i den aktuella applikationen. Tack för tips. Känner du till någon leverantör?

dadid dadid skrev:
Vridmoment mäts i Nm. 150 Nm borde en lite grövre stång klara. Jag antar att den bara behöver vara 1/4" i ändarna?

• Gilla
MagHam och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vridmoment mäts i Nm. 150 Nm borde en lite grövre stång klara. Jag antar att den bara behöver vara 1/4" i ändarna?
Autocorrect anger vridmoment i kN även när jag skriver Nm….Grrrrrr

dadid dadid skrev:
Jag tror tyvärr det kommer att flexa för mycket..

Jag hade köpt bits-hållare och letat upp ett lämpligt rör som de passade i eller mot, och sen svetsat ihop dem....

• Gilla
dadid
  • Laddar…
Rickard.
dadid dadid skrev:
T40 i den aktuella applikationen. Tack för tips. Känner du till någon leverantör?
Jag har svårt att tro det finns ända upp till t40 i m6 i alla fall vilket är det jag känner till, har sett T30 som störst.
T40 är stort att dra med bitshållare.

Har köpt från SFS om du ändå vill leta själv men du hittar nog ingen vidare webbshop.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Är det en engångsföreteelse hade jag nog köpt 3/8-förlängare och T40-bitshylsa....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.