4 329 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
"Vanlig" takfärg i tvättstuga?
Funkar det med hänsyn till den fuktbelastning som finns i en normal villa-tvättstuga?
Eller bör man måla taket med ett våtrumssystem beståendes av våtrumsgrund och våtrumstäck?
Har hellre en matt färg i taket än den halvblanka smo våtrumssystemen erbjuder, men estetiken får ju inte gå före funktion. Med funktion menar jag risk för mögel etc. och inte hur smidigt det är att torka av den.
Tänker på det som står i BBR;
Eller bör man måla taket med ett våtrumssystem beståendes av våtrumsgrund och våtrumstäck?
Har hellre en matt färg i taket än den halvblanka smo våtrumssystemen erbjuder, men estetiken får ju inte gå före funktion. Med funktion menar jag risk för mögel etc. och inte hur smidigt det är att torka av den.
Måla med vad du vill,håller med om att matt är bättre i taket.K KjellTimell skrev:Funkar det med hänsyn till den fuktbelastning som finns i en normal villa-tvättstuga?
Jag tar upp samma fråga som TS ställer igen. Finns det fler åsikter här om huruvida det är någon mening att ha våtrumsspackel, våtrumsgrund+våtrumstäck i en vanlig villa-tvättstuga?
Klicka här för att svara