Hej, hoppas någon kan hjälpa mig här!

Jag har tagit ut ett fönster och ersatt med en altandörr och då tagit bort radiatorn som satt under fönstret men vill sätta dit ett nytt mindre jämte dörren!

Problemet är då att jag tänkte inte på att returen kommer upp på höger sida så blir ju svårt att koppla in i botten på radiatorn när den ska sitta till vänster om dörren

Finns det något färdigt koppel som skiftar tillopp och retur på nåt sätt eller kan man bocka runt ett rör på nåt sätt utan att det ser för jävligt ut? Upprättstående radiatorrör vid vägg nära altandörr, utan monterad radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett alternativ är att såga av framledningsröret och gänga det. Eventuellt även såga av returen.
Å sedan ansluta det nya elementet med en bit kopparrör.

Fulkemisten
Nog går det nog. Flytta ut radiatorn lite från väggen bara.

• Vit radiator med termostatventil monterad nära en vägg i ett rum med trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Düsseldorff
Klart det går. Med lite skills kan du göra en tjusig 180-böj. Kommer se lite sopigt ut om du är en ovan rörböjare dock.

Krilleman
Önskar du inte korsa rören och kanske någon böj på köpet, så skulle jag sätta två raka vatette med VA Stål några cm från golvet. Bocka rören med två 90-böj och ansluta radiator med koppel i sida, men direkt på kopplet sätter du ett 4cc korskoppel som tillägg. Det gör att tillopp & retur blir omkastat.

4cc korskoppling i metall för VVS-installationer

• Gilla
FDT
  • Laddar…
Korskoppel! Där har vi det ☺️
tack alla för svar, äger en rörbock men inte behövt använda den än så avvaktar lite till

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.