Jag har en assa 2002 låskista som jag bytte ut för ett par år sen. Jag tänkte att denna skulle få ett nytt liv i en garagedörr, även om det skulle visa sig att den inte är bladmåttssäker.

Problemet som dök upp är att den är felvänd. Jag har letat efter tips på hur man ska vända fallet men de verkar inte funka:
* Jag kan inte skruva loss stolpen eftersom det inre paret av skruvar som finns på en del bilder inte finns på mitt lås.
* Det går inte att dra ut fallet, trots att jag har skruvat loss allt jag har hittat.

Är det någon som har några tips? Jag skulle ju kunna sätta låset upp och ner. Men då kommer ju handtaget gå uppåt. Visserligen kan jag sätta handtaget åt andra hållet men jag tror jag kommer få höra en del "du har monterat det där själv, va?":o. Eller får man våldföra sig på det tills man har fått loss tillräckligt mycket och sen banka ihop det igen.
Lås 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lås 2.jpg
Skapa konto

Lås 3.jpg
Skapa konto

Japp, och som kan ses på mina bilder så är den skruven helt ute men det påverkar ingenting. Det går inte att dra ut fallet.

Då är det dags att återkoppla lite här: Lyckat resultat!

Skruvhålet (nere på den nedersta bilden) hade en hylsa som gick att banka ut. Då kunde fjädern och plåtbiten (nere på mittersta bilden) dras neråt och med den ur vägen gick fallet att dra ut och vända. Lite pill var det att få in fjädern rätt igen, men inte mycket.

• Gilla
träebra
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.