Hej,
Spelar det någon roll vilket håll detta vägguttag sitter på? Kan det hamna ”upp-och-ner”?
Uttaget går att sätta in i väggen åt båda håll. Jag har bifogat bilder både på ”dosan”/”den löstagbara delen” och det som sitter i väggen.

• Dubbel vägguttag hålls, vit, europeisk standard, använd, oren, tejp, handvisning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inuti en elektrisk vägguttag utan frontplatta, hållet av en hand. Metalliska delar, röda plastbitar synliga.
    Skapa konto
  • Eluttag utan framsida, exponerade anslutningar, vägginstallation, behöver skyddsplatta, elektrisk fara.
    Skapa konto
Spelar ingen roll nej. För den som är lite skadad så sätter man dem ju alltid på samma sätt men funktionsmässigt spelar det ingen roll. Man kan ju stoppa i proppen upp och ner också!

• Gilla
Alexdpc
  • Laddar…
Men vad är det du monterar det i? Ser udda ut.

Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Tack för svaret. Jag vet inte vad det är. Jag tog bara bort uttaget för att måla. Jag bor i hyreslägenhet. En till fråga. Spelar det någon roll vilket håll lampknappar installeras? T.ex. denna här:

• Vit, dubbel ljusströmbrytare på en vägg över en grå yta.
    Skapa konto
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Det är ett till hälften övertapetserat uttag från ELKO. Jag hade nog tagit bort all tapet för att minska brandrisk vid ev. glappkontakt.

A Alexdpc skrev:
Tack för svaret. Jag vet inte vad det är. Jag tog bara bort uttaget för att måla. Jag bor i hyreslägenhet. En till fråga. Spelar det någon roll vilket håll lampknappar installeras? T.ex. denna här:
De passar bara på ett sätt. 😉

• Gilla
Alexdpc
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Det är ett till hälften övertapetserat uttag från ELKO. Jag hade nog tagit bort all tapet för att minska brandrisk vid ev. glappkontakt.
Bättre så här?

• Ett öppet eluttag utan dess skyddsplatta, synliga kablar och skruvar, på en tapetserad vägg.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
GK100 och 3 till
  • Laddar…
A Alexdpc skrev:
Bättre så här?
Kanon! Kanske att jag är lite petig, gillar bara inte brännbart i närheten av el. 😇

• Gilla
Alexdpc
  • Laddar…
Strömbrytare monteras som standard med till uppåt.

• Gilla
elmont och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.