Jag har anlitat en byggfirma som har bredspacklat och slipat väggarna i min lägenhet. Idag gjordes den första målningen och jag är inte alls nöjd med resultatet. Jag hade förväntat mig en helt slät väggyta, men istället ser man en knottrig struktur. Är det verkligen meningen att det ska se ut så?

• Knottrig väggyta efter första målningen i en lägenhet, visar ojämn struktur som kunden är missnöjd med efter spackling och slipning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
BirgitS
Det beror på vad du och firman har kommit överens om. Det finns väl fortfarande de som gillar målning med grov roller och det går väl fortare.

Det där är från när färgen rollades ur, har inget med spackling och slipning.
Typ av färg, färgmängd och typ av roller är det som avgör.
Vad sa målaren när du frågade?

A AZ. skrev:
Jag har anlitat en byggfirma som har bredspacklat och slipat väggarna i min lägenhet. Idag gjordes den första målningen och jag är inte alls nöjd med resultatet. Jag hade förväntat mig en helt slät väggyta, men istället ser man en knottrig struktur. Är det verkligen meningen att det ska se ut så?
Hej

Det är såkallat gräng från rollern. Du kan aldrig få ett helt slätt resultat utan gräng, det du visar på bilden är just en slät vägg.

Det är förövrigt ingen grov gräng heller för den delen vad jag ser på bilden, normal/lite gräng, de ser bra ut!

Mvh målare

nikasp
A AZ. skrev:
Tycker också att det ser fint ut. Om det ska vara helt slätt skulle du ha beställt sprutmålning men jag tycker att det är fulare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.