Jag ska renovera vårat kök och vill dra kabeln till ett existerande vägguttag (byta till ett 4-vägs) inanför vägg då det kommer att stå en köksbänk intill väggen och det ser snyggare ut.
Men det lär ju vara reglar i hörnet.
Några förslag på lösning?
Men det lär ju vara reglar i hörnet.
Några förslag på lösning?
Jag antar att du även måste flytta väggtaget eftersom det kommer att stå en köksbänk där det nuvarande uttaget sitter.
Om du kommer att ha skåp under bänken går det kanske att dra kabeln utanpå skåpets bakre vägg?
Sätter du det nya uttaget på vägen strax ovanför bänkhöjd?
Om du kommer att ha skåp under bänken går det kanske att dra kabeln utanpå skåpets bakre vägg?
Sätter du det nya uttaget på vägen strax ovanför bänkhöjd?
Det är tänkt att bli ett nytt uttag ovanför bänken från dosan (borde gå lätt att dra innanför vägg) samt att flytta befintligt något längre ut.
Ikea bänkskåpet är bara 37cm djupt. Kanske går att dra det nedtill under skået genom täcklisten. Men inte lika snyggt som att ha det i väggen.
Ikea bänkskåpet är bara 37cm djupt. Kanske går att dra det nedtill under skået genom täcklisten. Men inte lika snyggt som att ha det i väggen.
Du har större estetiska krav än jag. I ett köksskåp tittar jag inte speciellt ofta på bakre väggen. Det brukar stå en massa saker i skåpet som skymmer sikten.CHR574 skrev:
Varifrån kommer sladden som går till det befintliga vägguttaget? Det kanske går att dra sladden en alternativ väg? Kanske på andra sidan väggen och sen igenom väggen?
Klicka här för att svara