Hej,
Renoverar hela köket.
Har tagit bort allt gammalt kakel och ska lägga laminerade väggplattor senare. Hur jämnar jag av allt gammalt kakelfix lättast? Det är betongvägg bakom.
Mellan nuvarande överskåp har det varit kaklat tidigare men där ska det upp nya skåp så jag kommer behöva jämna av den delen med betongen så bredspackling är nog inget alternativ.
Renoverar hela köket.
Har tagit bort allt gammalt kakel och ska lägga laminerade väggplattor senare. Hur jämnar jag av allt gammalt kakelfix lättast? Det är betongvägg bakom.
Mellan nuvarande överskåp har det varit kaklat tidigare men där ska det upp nya skåp så jag kommer behöva jämna av den delen med betongen så bredspackling är nog inget alternativ.
Tack för tipsen. Läst lite om folk som kört med diamantslipskiva som på bilden för att jämna av betong, med vinkelslipen. Ser dock inte hur man ska kunna jämnslipa med vinkelslipen utan att ta bort sprängskyddet. Någon som kan förklara eller är det vad man helt enkelt får göra med risk för att bli av med ett finger eller två
?
Provade med multiverktyg men det händer för lite och tar nog för lång tid så det blir en sån, med allt dammade tyvärr...B BSOD skrev:
Ska nog hyra fr Bauhaus istället, de har en betongslip med utsugshuvud som ä jag tänker jag kan koppla till min grovdammsugare.
M Mjolnir skrev:Hej,
Renoverar hela köket.
Hyrde en betongslip på Bauhaus, HELVETE vad den dammar. Kopplade på min grovdammsugare Kärcher WD2 men den gjorde ju ingen större skillnad
Fick slipa 20 sekunder, sen blev det bara en rökridå, såg inte ens mina händer. Fick vänta på att dammet lagt sig något, och upprepa samma sak. Jobbade blint och blev därför ett ojämnt resultat. Kändes heller inte säkert att jobba med så dålig sikt, maskinen är ju ett livsfarligt monster, man vill ju inte tappa den. Men nu är typ allt fix borta, det sista tar jag med mindre dammande verktyg. Bredspackla därefter så blir det nog bra.
Finns det ens nån dammsugare som klarar av att hantera den mängden damm som uppstår?
Finns det ens nån dammsugare som klarar av att hantera den mängden damm som uppstår?
Inga problem att hitta stoftavskiljare(dammsugare) som klarar det.M Mjolnir skrev:Hyrde en betongslip på Bauhaus, HELVETE vad den dammar. Kopplade på min grovdammsugare Kärcher WD2 men den gjorde ju ingen större skillnadFick slipa 20 sekunder, sen blev det bara en rökridå, såg inte ens mina händer. Fick vänta på att dammet lagt sig något, och upprepa samma sak. Jobbade blint och blev därför ett ojämnt resultat. Kändes heller inte säkert att jobba med så dålig sikt, maskinen är ju ett livsfarligt monster, man vill ju inte tappa den. Men nu är typ allt fix borta, det sista tar jag med mindre dammande verktyg. Bredspackla därefter så blir det nog bra.
Kostar några kronor mer en biltemas grovdammsugare, men det går att hyra.
Flöde vid öppet inlopp 320m3/h
Undertryck: 25kpa
Effektuttag 2600W
Ljudnivå 69dB
Vad är en "riktig" dammsugare? Är den på bilden den enda varianten eller finns det flera? Posta gärna fler varianter. Vad kostar det att inhandla ett "monster" som klarar de tuffaste jobben? Har saknat det vid flera andra jobb. Fyfan alltså jag såg ut som en snögubbe efter jag var klar