73 957 läst ·
233 svar
74k läst
233 svar
Vafasen är detta? Bild
Är det ditt namn på kuvertet så är det troligtvis någon som beställt och angivit en adress där man vet att folk inte är hemma på dagarna för att i lugn och ro kunna gå förbi och hämta ”sitt” brev i din brevlåda.R Rolle85 skrev:
Är det från den 28e så har nog köparn tröttnat och beställt nya till en annan adress.
Redigerat av moderator:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 810 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 810 inlägg
En av mina favoritkanaler på Youtube levererar en passande video idag. Ta det lugnt med lysergsyraderivaten!
Edit: För rättvisans skulle så använde väldigt många LSD under hippie-eran, inklusive Steve Jobs (Apple).
Edit: För rättvisans skulle så använde väldigt många LSD under hippie-eran, inklusive Steve Jobs (Apple).
Redigerat:
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Tänk att när PostNord faktiskt lyckas med något blir det ändå fel....
Hur ska de göra om adress och namn inte stämmer överens - leverera till rätt adress eller rätt namn
Tror inte du behöver vara orolig för att bli misstänkt, du har ju konversationen här som visar förloppet och du ringde ju till polisen för att rapportera.
Fast om jag var som dig hade jag nog skaffat en låsbar brevlåda....
Hur ska de göra om adress och namn inte stämmer överens - leverera till rätt adress eller rätt namn
Tror inte du behöver vara orolig för att bli misstänkt, du har ju konversationen här som visar förloppet och du ringde ju till polisen för att rapportera.
Fast om jag var som dig hade jag nog skaffat en låsbar brevlåda....
De ska i första hand leverera till rätt adress om det inte är väldigt tydligt att man förväxlade gatunummer eller stavfel i gatunamn eller så.KristinaRT skrev:
Det är inte ovanligt att folk under kortare tid har en inneboende som vill få post på den adressen.
Fast namnet och adressen stämde ju inte överens. Dessutom två olika städer...P Parkeringsvakten skrev:
Jag tror snarare att adressen går till den rätta mottagaren, men att man hittat på ett namn för att kunna neka om polisen råkar hälsa på vid fel tidpunkt.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Mtp på tidigare svar (att posten ska lämna till rätt adress isf till rätt namn) verkar det sannolikt. Eller att adressen går till köparens granne/kompis/mamma/pappa/döva mormor etcuseless skrev: