Det bor 18 personer på xxxvägen i norrköping så nån av dessa är den riktiga mottagaren..

Redigerat av moderator:
  • Gilla
ylven
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
men nu är jag lite nojjig här, jag vill inte ha tagit emot droger om nån spårar detta!
Slicka lite och se vad som händer. Kanske världens tripp om du har tur.:crysmile:

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Det bor 18 personer på xxxvägen i norrköping så nån av dessa är den riktiga mottagaren..
Är det ditt namn på kuvertet så är det troligtvis någon som beställt och angivit en adress där man vet att folk inte är hemma på dagarna för att i lugn och ro kunna gå förbi och hämta ”sitt” brev i din brevlåda.

Är det från den 28e så har nog köparn tröttnat och beställt nya till en annan adress.

Redigerat av moderator:
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Ringa vem?
Han syftar på mitt inlägg, där jag hänvisade till 11414 (fast jag lyckades kasta om siffrorna ...).

R Rolle85 skrev:
Ja hur jag än vrider och vänder på detta verkar jag själv misstänkt när jag funderar på allt...
Av den anledningen hade jag själv bara eldat upp det direkt.

MultiMan
En av mina favoritkanaler på Youtube levererar en passande video idag. Ta det lugnt med lysergsyraderivaten!

Edit: För rättvisans skulle så använde väldigt många LSD under hippie-eran, inklusive Steve Jobs (Apple).

Redigerat:
  • Gilla
Jan.Hermansen
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Provade att ringa numret men det var ingen som svarade...
Nä, rätt nummer är 11414.

Lysergsyradietylamid i brevlådan men ingen chardonnay på ICA. Ur led är tiden.

• Haha
  • Gilla
-PC- och 10 till
  • Laddar…
Skumpe
R Rolle85 skrev:
Polismannen sa ”detta lägger jag beslag på och vi kommer elda upp det så detta får du inte tillbaka...”
Jo säkert. Elda upp det var det ja.

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Satsuki
Tänk att när PostNord faktiskt lyckas med något blir det ändå fel....
Hur ska de göra om adress och namn inte stämmer överens - leverera till rätt adress eller rätt namn :rolleyes:

Tror inte du behöver vara orolig för att bli misstänkt, du har ju konversationen här som visar förloppet och du ringde ju till polisen för att rapportera.
Fast om jag var som dig hade jag nog skaffat en låsbar brevlåda....

• Gilla
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
harry73
Satsuki KristinaRT skrev:
Hur ska de göra om adress och namn inte stämmer överens - leverera till rätt adress eller rätt namn :rolleyes:
De ska i första hand leverera till rätt adress om det inte är väldigt tydligt att man förväxlade gatunummer eller stavfel i gatunamn eller så.
Det är inte ovanligt att folk under kortare tid har en inneboende som vill få post på den adressen.

• Gilla
civilingenjören och 3 till
  • Laddar…
P Parkeringsvakten skrev:
Är det ditt namn på kuvertet så är det troligtvis någon som beställt och angivit en adress där man vet att folk inte är hemma på dagarna för att i lugn och ro kunna gå förbi och hämta ”sitt” brev i din brevlåda.
Fast namnet och adressen stämde ju inte överens. Dessutom två olika städer...
Jag tror snarare att adressen går till den rätta mottagaren, men att man hittat på ett namn för att kunna neka om polisen råkar hälsa på vid fel tidpunkt.

Satsuki
useless useless skrev:
Fast namnet och adressen stämde ju inte överens. Dessutom två olika städer...
Jag tror snarare att adressen går till den rätta mottagaren, men att man hittat på ett namn för att kunna neka om polisen råkar hälsa på vid fel tidpunkt.
Mtp på tidigare svar (att posten ska lämna till rätt adress isf till rätt namn) verkar det sannolikt. Eller att adressen går till köparens granne/kompis/mamma/pappa/döva mormor etc

S Stego1 skrev:
Lägg en lapp på tungan och se livet från ovan.
Pueril, tillika beklämmande drogromantik. Get a life!

R Rolle85 skrev:
Ja hur jag än vrider och vänder på detta verkar jag själv misstänkt när jag funderar på allt...
Jag hitta för något år sedan en större gömma med droger. Ringde polisen, förklarade och de bad mig lämna det hos dem. Aldrig hört av dem igen, så tror inte du behöver oroa dig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.