1 231 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Vad ska man tänka på när man väljer målare?
Referenser. Vart bor du i Halland?
Har jobbat nästan tio år i målarbranschen, så jag vet en del om firmorna i gbg-området. Pm:a mig om frågor. Är dessutom opartisk numer
Har jobbat nästan tio år i målarbranschen, så jag vet en del om firmorna i gbg-området. Pm:a mig om frågor. Är dessutom opartisk numer
Redigerat:
PM skickat!
Nån som vet hur det funkar med garantier? Jag läste en artikel för många år sedan om ett gäng kunder som var missnöjda med en färg. Minns inte vad exakt som var problemet men det var flera som råkat ut för samma sak. De som anlitat professionella målare för jobbet fick mer "rätt" mot färgförsäljaren än de som målat själva hur som helst. Är det alltid så?
Ett företag som vi är i kontakt med ger 2 år, ett annat 5 "men det beror på färgen". Hm ...
Nån som vet hur det funkar med garantier? Jag läste en artikel för många år sedan om ett gäng kunder som var missnöjda med en färg. Minns inte vad exakt som var problemet men det var flera som råkat ut för samma sak. De som anlitat professionella målare för jobbet fick mer "rätt" mot färgförsäljaren än de som målat själva hur som helst. Är det alltid så?
Ett företag som vi är i kontakt med ger 2 år, ett annat 5 "men det beror på färgen". Hm ...
Finns nåt som heter -Branschgaranti. Tror det heter så. Vissa tillverkare har den utifall firman går i konkurs. Då fixar färgtillverkaren garantin om det skulle behövas. Alcro/Beckars tror jag har den. Kan inte alla detaljer, men du kan ju iaf kolla upp det.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur tänka när förbereda för avlopp och vatten i ett framtida kök?
Kök -
Vad ska man tänka på när man installerar en snålspolande toalett?
Fritidshus -
FTX - hur bör jag tänka när jag väljer själva aggregatet
Ventilation -
Vägghängd toa, vad tänka på när man väljer modell?
Badrum -
Hur ska jag tänka när jag väljer acctank till en källare?
Ved, Pellets, Flis