Fick en gratistidning i brevlådan, ett sorts inspirationsmagasin.
Där fanns i en artikel om ett nybyggt hus utanför Stockholm.
150 miljoner kr, 18 rum, egen heliport, garage för 5 bilar, kök i valnöt, givetvis en
egen bio samt tempererad vinkällare med plats för 1000 flaskor.
En bildtext beskrev även lite omkring tekniken i huset. El-abonnemang på 100 A.
Där fanns i en artikel om ett nybyggt hus utanför Stockholm.
150 miljoner kr, 18 rum, egen heliport, garage för 5 bilar, kök i valnöt, givetvis en
egen bio samt tempererad vinkällare med plats för 1000 flaskor.
En bildtext beskrev även lite omkring tekniken i huset. El-abonnemang på 100 A.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har man råd med 150 miljoner har man nog råd att köpa loss strandremsan av kommunen också för nån miljon till. Det är ju inte precis så att allmänheten kan nå stranden ändå (annat än med båt).
Men det skulle inte förvåna mig om en köpare kommer och gråter ut här snart om ”dolda fel” att bryggan låg på kommunens mark…
Men det skulle inte förvåna mig om en köpare kommer och gråter ut här snart om ”dolda fel” att bryggan låg på kommunens mark…
Nu tappar vi fokus tycker jag. Vad får man egentligen för 150 miljoner. När vi byggde hus kunde man bygga för 5000 kr/m2 med egen arbetsinsats. Sen stack priserna iväg, 30 000 kr/m2 idag om man är lat och rik?
150 000 000 / 30 000 = 5000 m2
Hoppas de har ett rejält garage för 20-30 bilar. Det hade varit fett!
150 000 000 / 30 000 = 5000 m2
Hoppas de har ett rejält garage för 20-30 bilar. Det hade varit fett!
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Ja det är det här huset: https://www.skeppsholmen.se/objekt/drakskeppsvagen-19-taby-viggbyholm/
325 379 kr/kvm boarea
Bostadstyp
Villa
Upplåtelseform
Äganderätt
Antal rum
18 rum
Boarea
461 m²
Biarea
324 m²
Tomtarea
1 296 m²
Byggår
2021
Räkna på boendet
325 379 kr/kvm boarea
Bostadstyp
Villa
Upplåtelseform
Äganderätt
Antal rum
18 rum
Boarea
461 m²
Biarea
324 m²
Tomtarea
1 296 m²
Byggår
2021
Räkna på boendet
Moderator
· Stockholm
· 56 280 inlägg
Taket på bilderna ser äldre ut. Är det ett äldre hus som rivits?
Håller med. Om jag hade varit intresserad av ett hus i den prisklassen hade jag nog valt ett annat läge.
Håller med. Om jag hade varit intresserad av ett hus i den prisklassen hade jag nog valt ett annat läge.
Moderator
· Stockholm
· 56 280 inlägg
För en sådan summa i Stockholm skulle man vilja ha ett kompromisslöst boende. En tomt på drygt 1000 kvm, utan egen strand är en stor kompromiss.
Hade det varit i Hollywood eller st tropez får man nöja sig med att kompromissa eller lägga upp avsevärt mer.
Hade det varit i Hollywood eller st tropez får man nöja sig med att kompromissa eller lägga upp avsevärt mer.
Förvisso ett bra läge men långt ifrån ett "Elit-läge", för liten tomt också. Nån som kan tänka sig att köpa något dylikt kanske vill ha lite security och det går inte att åstadkomma på den trånga tomten om det ska kännas trevligt.
Svårt att se att nån vill betala mer än kanske 70-90, tomten är väl värd 20-25 kanske...
Känns som ett konstigt projekt från början, de som gillar det mest är nog omkringliggande som kanske åker med uppåt i värde tack vare detta...
Ganska kul att det ligger granne med lite av en kuf med massa bilar på tomten och en gammal Gulf-mack på uppfarten... https://goo.gl/maps/hQWTn3vFKehkqS9VA
Svårt att se att nån vill betala mer än kanske 70-90, tomten är väl värd 20-25 kanske...
Känns som ett konstigt projekt från början, de som gillar det mest är nog omkringliggande som kanske åker med uppåt i värde tack vare detta...
Ganska kul att det ligger granne med lite av en kuf med massa bilar på tomten och en gammal Gulf-mack på uppfarten... https://goo.gl/maps/hQWTn3vFKehkqS9VA