Hej! Har funderat vad detta kan vara? Ackumulator tank eller expansionskärl?!den sitter på vinden och har varit isolerad...rätt nyinflyttad så är rejält nyfiken,har en ganska ny bergvärme pump med varmvatten beredare installerad..denna koppartank har röd markerade sidor..fått upp ett rör och de är väldigt rostigt inuti ..har avkapade rör i pannrummet så va tror ni? Denna kan väl inte va i bruk längre?
Kom gärna med tips!!!
Kom gärna med tips!!!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Okej jo precis,har ett litet rött kärl nere. Då är alltså ett slutet kärl då och de gamla ett öppet...finns två rör anslutningar på den gamla och dom är lediga så att säga..så jag borde våga hiva ut skiten
bara plugga rören.
Medlem
· Östergötland
· 822 inlägg
Medlem
· Östergötland
· 822 inlägg
Åhå '48! Wow!
Kopparen rostar inte, däremot kan ju anslutningar av järn mkt väl ha gjort det, särskilt om hr Rörkrökare (född 1893!!!!!!!) eller eftertr inte tog hänsyn till galvaniska strömmar.
Jag skulle, inte minst av kulturhistoriska skäl, ge det en chans. Annars betalar nog skroten hyfsat (30 spänn/kg?) som sagt.
Kopparen rostar inte, däremot kan ju anslutningar av järn mkt väl ha gjort det, särskilt om hr Rörkrökare (född 1893!!!!!!!) eller eftertr inte tog hänsyn till galvaniska strömmar.
Jag skulle, inte minst av kulturhistoriska skäl, ge det en chans. Annars betalar nog skroten hyfsat (30 spänn/kg?) som sagt.
Klicka här för att svara