Jag har termostater (se bild) som jag inte vet exakt modell på förutom att det är Danfoss TA-termostater. Radiatorn är helt kall så jag misstänker att ventilen fastnat vilket gör att termostaten måste demonteras för att ventilen ska bli åtkomlig. Vet någon vilken beteckning termostaten har och var jag kan hitta en instruktion om hur den tas loss?

• Danfoss TA-termostat ansluten till en radiator, inställd på nivå 5. Sökes information om modell och demonteringsinstruktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Termostaten tas bort genom att skruva den silverkromade räfflade lekande muttern mellan termostaten och ventilen moturs (när man har termostaten mellan sig och radiatorn), eventuellt kan man behöva använda en polygrip.

Demmpa Demmpa skrev:
Termostaten tas bort genom att skruva den silverkromade räfflade lekande muttern mellan termostaten och ventilen moturs (när man har termostaten mellan sig och radiatorn), eventuellt kan man behöva använda en polygrip.
Tack. Jo, så enkelt var det. Efter demontering så kunde jag enkelt pressa på stiftet till ventilen tills det började fjädra fram och tillbaka och då kom värmen :-)

Jag tror att den här termostaten är en Danfoss Radiatortermostat TRV 300, TA eller liknande.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.