Så mysigt stort träd, någon som vet vad det heter? Hoppas att det kanske kan finnas en mindre modell till vår lite mindre trädgård.
Det är klotpil (Salix fragilis ’bullata’).
Angående rötter så är pilar pionjärarter vilket betyder att de lägger krutet på väldigt snabb tillväxt. De kan därför på väldigt kort tid skapa problem om de står på ”fel” ställe. Över längre tid kan dock de flesta trädarters rötter skapa problem
Angående rötter så är pilar pionjärarter vilket betyder att de lägger krutet på väldigt snabb tillväxt. De kan därför på väldigt kort tid skapa problem om de står på ”fel” ställe. Över längre tid kan dock de flesta trädarters rötter skapa problem
Har man gamla läckande rör så kommer de säkert skicka in rötterna där men moderna plaströr rår de inte på. Dräneringar kan de säkert skicka ner rötterna i om det finns vatten där när det är torrt för övrigt, pil älskar vatten. Men som sagt, jag tror inte rötterna är speciellt mycket värre än andra.
Hej jag kan inte låta bli att lägga mig i eftersom jag har 3 klotpilar på min standardstora villatomt och även 3 klotnaverlönn. Klotnaverlönn är det mest fantastiska träd och blir inte lika stora som klotpilar men har samma fluffkänsla och former, dessutom är de bin och humlors favoritträd, massa nektar och pollen i deras blom. Så titta lite mer på Klotnaverlönn och läs vad som skrivs om det, många lovordar det, likasom jag.L Lund skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hej! Är det någon som har erfarenheter av detta företag?
Vatten & Avlopp -
Vad heter den här typen av stängsel och vart finns det?
Trädgård allmänt -
Vad finns det för erfarenheter av Naturdörren från Naturfönster här?
Fönster & Dörrar -
Vad är det här för dubbelögla? Vad heter den?
Fritidshus -
Berätta om sina erfarenheter av företag i forumet - så här funkar det
Bloggkommentarer