Byggahus.se
richardtenggren richardtenggren skrev:
Bilden är ju lite oskarp, men ser ut som det vi hade här; [länk]
Jag kan se om jag får till en bättre bild ikväll. Det var väldigt styv - inte som jag tänker mig en slemsvamp - och "dammade" av lite sporer.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
BengtH BengtH skrev:
Jodå, de åt en massa thuja, bort med allt det gröna så högt de nådde. Kvar blev de bruna torra risiga kvistarna. Såg för jäkligt ut så vi beslöt rädda vad som räddas kan, dvs klippte bort allt det risiga och fick dehär ståtliga :rolleyes: träden. Inget ätbart under hjorthöjd inför vintern :p
[bild][bild]
Äntligen bilder på tujor jag tänka mig ha i en mindre trädgård.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Apropå thujor och hjort/rådjur: skrattar alltid gott när jag åker förbi den här adressen :crysmile:

Grusväg, träd, häck, gräsmatta, ljusstolpe, hus i bakgrunden, klart väder, Google Street View-gränssnitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
cpalm och 4 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Apropå thujor och hjort/rådjur: skrattar alltid gott när jag åker förbi den här adressen :crysmile:

[bild]
De där står i helt oomkullrunkeligt stånd i alla fall. Om jag inte har HELT fel så är det latinska namnet : Pittstimmus maximus;)
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Höstträdgård med vissnade växter i krukor, skottkärra, hinkar och säckar, sannolikt trädgårdsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trädgård med löv på marken, röda och vita byggnader, grå himmel, gatsten, nakna träd, uteplats, höststämning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kommer aldrig fram till det jag tänkt jag skulle hinna med o göra.. allt annat kommer ivägen !

Sopas, krattas, samla ihop växterna jag inte grävt ner (köpte rotbitar av funkior.. som fått stå i krukor o gotta till sig.. i väntan på jordsättning.. som inte alls blivit av än).. plocka pinnar, plocka mer äpplen..

Vi har väl kört iväg 5 lass med grenar nu.. och har väl tre kvar kanske (alltså, vi körde inte alla idag.. ) men de sista lassen behövs nog kapas för att få plats på kärran (lite långa)

Har inte ens kommit till att kratta äpplena på baksidan än.. eller klippa träden i rabatten som jag vill göra innan lökarna ska ner där (typ förra veckan.. men å andra sidan är det så varmt i skåne.. att det inte är speciellt bråttom egentligen.. men man vill ju ha ner lökarna så de inte blir dåliga).

Hm.. måste köpa benmjöl kom jag precis på..

Lantligt hus, höstlöv, växthus, soppåsar, sten med mossa, tygstol, trädstammar, kallt ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Finns lite löv även på sidan av huset hehe..

Kanske ska investera i en lövblås trots allt... :thinking:
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Patrik440
Tog ner ett träd idag.

Fullt i mossa och har gett dåligt med äpple de senaste åren så.
En person i arbetskläder beskär ett nedbrutet träd i en trädgård nära bostadshus, grå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Träd nedhuggna i en trädgård, stubbar synliga, grenar överallt, grå himmel, sporadisk snö, hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Röd traktor, nedfallna grenar, snöfläckar, gul stuga, landsbygdsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/ Patrik
 
Blötsnön i Sthlm gjorde kaos med träden och så även min tall...
En rejäl toppgren föll och på vägen tog den en gren till innan den landade i mitt äppelträd där två grenar gick av.
så det rensades upp och väntar nu på bortforsling.
Snöig trädgård med grenhög, träd, småhus och lekstuga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Maria T
K Kontoristen7 skrev:
Blötsnön i Sthlm gjorde kaos med träden och så även min tall...
En rejäl toppgren föll och på vägen tog den en gren till innan den landade i mitt äppelträd där två grenar gick av.
så det rensades upp och väntar nu på bortforsling.
[bild]
Hoppade till för det ser exakt likadant ut med min tall, trodde det var hos oss men vi har inte ett gult hus som granne. Fick ta hit en arborist på bästa lördagseftermiddagstid som klättrade och tog ned grenar från två ekar också; de var brutna men hängde kvar till hälften och riskerade att falla ner över vägbana. Hundra kilo trädgren som faller från 8 meter = rejäla skador.
 
Skördat sallat, ruccola och persilja. Gröna bladgrönsaker i durkslag på träbord. Spenat och örter. Fräsch, matförberedelse, köksredskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Alla våra projekt tar ett halvår. Även att fästa en lös sladd…
För två månader sedan grävde vi och sedan kom grus. Vi har småduttat en kvart här och en kvart där och idag var det dags att lägga ut plattor i våg och börja skruva ihop reglar.
I morgon är nog den biten klar så om en vecka -beror på väder så klart- kanske man skruvar på lite trall.

Pågående byggnation av träram på grus, med verktyg och batterier, vid en tegelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Skottat snö! :D☃️
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Haha
Jiji och 2 till
  • Laddar…
Nyttjat dess naturliga fallhöjd till att med friktionsdämpande utrustning transporterat mig närmare havsnivå.
Pulka alltså, vi har åkt pulka.
Natt, snö, personer och en hund leker, skogsbacke, konstgjort ljus, träbro, kvällsaktivitet i vinterlandskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Noramasen och 13 till
  • Laddar…
Sammanfattning av beställning: fyra plantor med bilder och antal barrotade exemplar specifierade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Beställt julklapp till mig själv. Med leverans i mars...
Har suktat efter Black Buddhist i flera år...
 
  • Gilla
Noramasen och 2 till
  • Laddar…
Skottat. Fått ca 30 cm snö i natt... Än så länge bara gång från ytterdörren genom trädgården förbi alla djur som skall ha vatten och mat samt en gång åt andra hållet med små avstickare lämpliga för små hundar att kissa i.
Samt grämt mig över mitt fina prydnadskörsbärsträd Àccolade` som knäckt två stora grenar. :cry:
 
  • Ledsen
  • Gilla
Abies koreana och 4 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotant skrev:
Skottat. Fått ca 30 cm snö i natt... .
Samma här. Halva uppfarten skottad, nu ska jag äta lunch, sedan skotta lite mer.
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.