Byggahus.se
galento
Ja det är bra , skulle nog gå att bulta / svetsa nåt i den inre tallriken också .
Är ju ett mellanrum imellan så värmen
borde inte vara nåt problem.
 
galento
H heimlaga skrev:
Det kan löna sig att svetsa dit ventilskydd i fälgarna nu när däcken är borta. Till exempel en stump av ett grovt rör.
Då man kör i skogen utan ventilskydd finns det en risk att någon stockända eller sten eller stubbe bryter av ventilen jäms med hålet i fälgen.
Tack för tips Heimlaga , ja det är nog bra läge om man kan fixa detta nu.
 
Redigerat:
galento
Långt vedlass 🙂

 
  • Wow
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Långt vedlass 🙂

[media]
All den veden behöver jag. Känner det i lilltån 😂
 
  • Haha
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Pappa säger alltid att man aldrig kan ha för mycket. Och jag håller med, dock säger min fru att man tydligen kan ha för mycket ved.

Min lilla hjärna är nu förvirrad, jag behöver hjälp med gränsen, när är det mycket men inte för mycket.
PS. Frågar åt en kompis 😂
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
trycklös och 4 till
  • Laddar…
Norrtull Norrtull skrev:
Pappa säger alltid att man aldrig kan ha för mycket. Och jag håller med, dock säger min fru att man tydligen kan ha för mycket ved.

Min lilla hjärna är nu förvirrad, jag behöver hjälp med gränsen, när är det mycket men inte för mycket.
PS. Frågar åt en kompis 😂
Hur stor fastighet har kompisen och hur högt kan han stapla?
Om ni skaffar ett traktorekipage likt det i filmen kan ni ju dessutom stå på lassen och lasta av, då förmår ni nog åtminstånde 3 om inte 4m höga vedtravar likt dem som förekom i städerna under 2a världskriget.
 
galento
Norrtull Norrtull skrev:
Pappa säger alltid att man aldrig kan ha för mycket. Och jag håller med
instämmer , skadar inte med lite mer på lager 👍 Svägerskans LLVP har havererat och hon har snart eldat upp sin ved så hon får komma hit och hämta under helgen. Så får vi se när hennes LLVP blir reparerad.
 
  • Ledsen
Norrtull
  • Laddar…
Det är eländigt att vara i vedanöden......... bättre att ha så man var bärgand.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
galento
Det där med traktorns framdäck blev väl inte som det var tänkt , traktorn på pallbockar i det senaste snöovädret. De tänkta däcken var beställningsvara men vanliga ribbdäck Ascenso TSB110 fanns på lagret så det blev dom för att få bort
snön. Vore ju bättre om däcket spruckit i höst så man bytt då men shit happens.
Ett bildäck med dubbar stående i snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ang ventilskydden var det också strul då killen med svets hade eget krångel hemma. Men rörbitarna är kapade och slipade så de passar fälgens pressning.
Går nog att fixa senare med ett bultförband i den inre fälgskivan. Prio 1 var nu att få bort ca 40 cm snö 😉😊😊
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
galento galento skrev:
Det där med traktorns framdäck blev väl inte som det var tänkt , traktorn på pallbockar i det senaste snöovädret. De tänkta däcken var beställningsvara men vanliga ribbdäck Ascenso TSB110 fanns på lagret så det blev dom för att få bort
snön. Vore ju bättre om däcket spruckit i höst så man bytt då men shit happens.
[bild]

Ang ventilskydden var det också strul då killen med svets hade eget krångel hemma. Men rörbitarna är kapade och slipade så de passar fälgens pressning.
Går nog att fixa senare med ett bultförband i den inre fälgskivan. Prio 1 var nu att få bort ca 40 cm snö 😉😊😊
Det alltid när man behöver traktorn som mest som det krånglar.

40 cm snö det fixar du ju snabbt med snöskyffel 😀
 
  • Haha
galento
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.