Hej! Tyckte att det började kännas lite kallt inne igår kväll men tänkte inte så mycket mer på det, det blir oftast lite mindre varmt sent på kvällen hos oss. Men idag upptäcker jag att alla element är iskalla och värmepumpen som brukar låta lite lagom mycket är knäpptyst. Jag har ringt föreningens jour som säger att jag får vänta till måndag innan någon kan titta på det, men det är svinkallt här hemma. Varmvattnet fungerar dock men det är kanske inte sammanhängande. Lägger upp lite bilder på vad jag har framför mig, kanske någon som har tips på vad jag kan prova?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vrider du vredet på reglercentralen till hand , det ska normalt stå på sol för att inte nattsänka, så ska du kunna vrida stora vredet för hand på shuntmotorn mot plus , nu på noll , kanske till 5 och se om det stämmer med vad du behöver för värme behov. Prova först med att ställa den på sol och se vad som händer, sen ställa om till hand och vrida.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur ska jag hantera värmepumpen vid rörarbete.
Värme allmänt -
Vad har hänt med min bergvärmepump Nibe S1155?
Värmepumpar -
Hur hanterar ni de kraftigt ökade fjärrvärmepriserna?
Värme allmänt -
Ingen värme i två element efter omdragning av rör. Har min hantverkare byggt fel?
Värme allmänt -
Hantverkare - konvertering till vattenburen värme samt bergvärme
Referenser Hantverkare & Entreprenörer