Vi har precis byggt ett nytt dubbelgarage med en förrådsdel på ca 80kvm. Det är lösvirke på isolerad platta och tanken är en luftvärmepump ska stå för värmen. Räcker det med BetSil eller ska man satsa på Epoxy eller klickplattor? Tanken är att det kommer vara mer förråd och verkstad (cykel, skidor, snöslunga, pingisbord mm) än garage för bilar. Vad tycker ni?
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 953 inlägg
Måla!
Jag har biltemas 2k epoxy ljusgrå och det är supernice! Inget dammande, lätt att dammsuga och skura och man gör allt själv ganska snabbt.
Jag har biltemas 2k epoxy ljusgrå och det är supernice! Inget dammande, lätt att dammsuga och skura och man gör allt själv ganska snabbt.
Besserwisser
· östergötland
· 2 658 inlägg
Htc polering/slipning.. helt oslagbart.. finns ingen färg i världen som slår det
Jag valde att lägga klinker och är väldigt nöjd med det. Lättstädat och snyggt. Men det är ju lite jobb.
Tänk på att en ny platta kanske bör ligga ett tag innan man börjar ge sig på ytskikt?
Tänk på att en ny platta kanske bör ligga ett tag innan man börjar ge sig på ytskikt?
Behandla den med Lithurin så får du hård och ej dammande betonggrå yta som är delvis vattenavstötande. Inget som flagnar. Har haft det på mitt garagegolv i över 25 år och det ser likadant ut nu som när jag behandlade golvet.
Håller med färg kommer att släppa för eller senare speciellt om man kör med dubbdäck..R roli skrev:
Aldrig hört talas om, men allt finns på nätet: https://se.lindec.com/lithurin-hard/R roli skrev:
Har du även förseglat det med Lithurin Seal, eller räcker det med härdningen?
Fick tipset om Lithurin av min far när vi byggde. Det var ett annan namn på de produkter som vi behandlade med för över 25 år sedan, Lithurin I och Lithurin II hette de medlen som vi använde då. Det kanske är det samma som Hard och Seal idag, vet dock inte om det stämmer. Men när man läser om medlen så låter det väldigt lika.O Oldfart skrev:
Det var lätt att applicera, bara att hälla ut och fördela ut det med en gummiskrapa. För nya betonggolv räckte det med att temperaturen var tillräckligt hög samt att golvet var rent. Ingen slipning behövdes på ett nytt golv.
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 953 inlägg
Slipat, stålborstat och dammsugit, sen målat.V VillaSolbacken skrev:
Man vill få bort betonghuden så det fäster bra, och sen med slipning blir ytan väldigt slät och fin.
Impregnering typ lithurin blir ofta flammigt och ser smutsigt ut. Målat, klinker och fogfritt ger en helt annan känsla