Byggahus.se
Hej på er. Har ett förråd som luktar funky vilket gör att allt man har där inne luktar lika funky så klart. Förrådet sitter ihop med garaget och i garaget finns ingen lukt.

Skillnaden mellan utrymmena är att garaget har bara betongplatta och förrådet har samma betongplatta men också uppreglat trägolv med sågspån som isolering.

Golvet, reglar och spån har jag nu skyfflat ut. Kommer också öppna en vägg och kolla läget där men det slutar nog med att jag tar ner samtliga träväggar och slänger upp OSB / Gips på samtliga väggar.

Men frågan är vad jag ska göra sen? Gjutformen tycks ligga kvar mellan betongplatta och betongblocken som byggnaden står på. Den del som är nedgrävd och ruttnat sedan 1969 har väl förmodligen bidragit till lukten.
Kommer försöka få upp så mycket som möjligt av den.
Är det lämpligt att sedan bara fylla upp den springan på 2-3 cm med betong?
Golvet vill jag nog eventuellt lägga ett enklare klinker på sen - om jag hittar något billigt.

Själva muren är ju inte heller superkul att ha blottad som den är nu. Vad är enklaste sättet att få den lite trevligare? Putsa och måla?
Är ju ett förråd trots allt så om inte annat kan det ju vara ett bra ställe att öva på att putsa!
 
  • Betongplatta och gammal gjutform med ruttnande trä vid betongblock, uppreglat trägolv ovanpå.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betongplatta med uppreglat trägolv och sågspån, trävägg och hammare i renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomture61
Tycker att väggar klädda med träpanel ska du vara rädd om , de tål fukt bättre än allt annat (byggskivor)
Måla dessa istället med ngn färg som kan andas (slamfärg)
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Måla dessa istället med ngn färg som kan andas (slamfärg)
Eller kanske bara kalka innerväggarna om man vill ha ljust och frächt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.