Kollade på ett hus som hade ungefär denna planlösning. Köket har vi ritat in så som vi helst vill ha det, en stor köksö parallellt med altanen och den fina utsikten. Vi lagar mycket mat och hela familjen är gärna med, därför funkar det inte så bra med det gamla 80-talsköket som låg där idag. Köksön är ca 100 cm djup, ca 3 meter lång, men vi är flexibla, hade helst varit djupare men huset är märkligt smalt så gör vi köksön djupare hamnar vi närmre än 90 cm från fönstren och spräcker tillgänglighetskraven. Hatar smala avlånga rum, grrr!
Hade det inte varit för sovrumsdörren och kaminen hade vi nog satt köket i andra änden av detta rum och tv-soffan där köket är inritat, samt matrummet och mysfåtölj i vinkeln.
Problemet är nu vart man ska sitta och äta, och var vi ska ha soffgrupp och tv, samt att man gärna vill ha någonstans att sitta och läsa en bok i en mysig fåtölj. Konstigt det ska vara så svårt att få ihop när dessa rum tillsammans är 60 m2.
Familj 4 pers, två tonåringar.
Det finns mindre allrum där uppe samt två sovrum och toalett, där de två ynglingarna håller till för det mesta.
/
Hade det inte varit för sovrumsdörren och kaminen hade vi nog satt köket i andra änden av detta rum och tv-soffan där köket är inritat, samt matrummet och mysfåtölj i vinkeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Problemet är nu vart man ska sitta och äta, och var vi ska ha soffgrupp och tv, samt att man gärna vill ha någonstans att sitta och läsa en bok i en mysig fåtölj. Konstigt det ska vara så svårt att få ihop när dessa rum tillsammans är 60 m2.
Familj 4 pers, två tonåringar.
Det finns mindre allrum där uppe samt två sovrum och toalett, där de två ynglingarna håller till för det mesta.
/
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Det ser ut att vara svårt att få till TV och soffa på ett vettigt sätt i förhållande till varandra i yttre delen men det är också jobbigt att ha matplatsen där eftersom det är så långt från köket.S steve5432 skrev:
Föredrar ni att t.ex. ha TV mitt framför fönstret till vänster i yttre delen eller ha matplatsen där?
Ännu en (i min smak) lite väl öppen planlösning som är ganska svårmöblerad
Jag hade funderat över att göra några ändringar (rött) för att lättare kunna möblera (blått) om matbord får plats så, annars strunta i fåtöljhörnan vid kaminen och ha matplatsen där istället
Jag hade funderat över att göra några ändringar (rött) för att lättare kunna möblera (blått) om matbord får plats så, annars strunta i fåtöljhörnan vid kaminen och ha matplatsen där istället
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara