1 758 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Vad för väggskivor
Håller på river badrummet från 70-talet. Vi har aldrig använt det som badrum och det verkar inte finnas nå vattenskador vad man kan se hititls. Skivor på väggarna och golvspån är fortfarande kvar. Det var matta på golv och väggar.
Undrar vad det ska vara när det återbyggs. Det ska vara ny våtrumsmatta på väggar och golv.
Det är idag bara 1 lager med spånskiva eller jag skulle vilja påstå att det ser ut som tjock masonit ca 10-11mm.
Är det ide att ta bort denna skiva i hela rummet eller räcker det bara på stället där man ska sätta duschen?
och köra rotgips över dom gamla på resten?
Jag antar att gips funkar i hela rummet eftersom man ska köra med matta? jag tänker låta rörfirma och en golv/mattläggar/badrums firma stå för återbyggandet av badrummet men man vill ha lite koll och kanske förbereda så mycket möjligt.
Undrar vad det ska vara när det återbyggs. Det ska vara ny våtrumsmatta på väggar och golv.
Det är idag bara 1 lager med spånskiva eller jag skulle vilja påstå att det ser ut som tjock masonit ca 10-11mm.
Är det ide att ta bort denna skiva i hela rummet eller räcker det bara på stället där man ska sätta duschen?
och köra rotgips över dom gamla på resten?
Jag antar att gips funkar i hela rummet eftersom man ska köra med matta? jag tänker låta rörfirma och en golv/mattläggar/badrums firma stå för återbyggandet av badrummet men man vill ha lite koll och kanske förbereda så mycket möjligt.
Funderar på att göra så.T tergo skrev:
På ett ställe sitter det inga skivor pga det var en inbygg garderob från rummet brevid. Där ska duschen placeras idag, så där får man sätta nya skivor + gips och sen resten gipsa över då
Klicka här för att svara