Byggahus.se
081.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Håller på att göra om framsidan på tomten och ska göra uppfart mm. Där ska vara markspottar i uppfarten som styrs rörelsedeketor och sen vill jag ha 2 st rörelsedeketor till en gång där det kommer pollare.

Sen vill jag ha skymningsrelä till en lampa till ett träd och en lampa som lyser vid brevlådan.

Var hittar man diskreta skymninsrelä och rörelsedeketorer som kan vara utomhus och var tycker ni man ska placera dom?

Ska prata med min elektriker efter helgen för att se vad han har för förslag.

hoppas ni förstår min skiss.
 
Köp de som är lite dyrare. Billigt krafs har färre antal "fält" som de tittar igenom och orsakar feltändningar eller tänder inte alls. Ganska vanligt att de får strul vid spänningsbortfall och att man i princip i vissa riktningar kan gå rakt förbi de utan att de tänds.

Steinel brukar vara de få som jag monterar. Jag tycker de är både snygga och diskreta och helt okey att koppla in. Tycker inte alls att de "skymmer" en vägg eller så.

Det brukar stå i beskrivningen hur de ska monteras annars gäller sunt förnuft. Tex inte framför en buske eller ändå upp under ett underslag på taket.
 
Esylux har. Samt att dom kan styras med fjärrkontroll. Dom är bäst på marknaden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.