Byggahus.se
Skärmdump från en chattkonversation med tre svarta rektanglar markerade som "Förrätt", "Varmrätt", "Efterrätten".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
4774 och 17 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
[bild]
Gott?
Huvudrätten ser inbjudande ut! 👍
😎
 
  • Haha
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite ungtupp i vårsolen

[bild]
Men vad åt du, då?
 
  • Haha
7ender och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gott?
Huvudrätten ser inbjudande ut! 👍
😎
Maten 5-6/10
Upplevelsen 20/10
Verkligen värt det
 
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Blev guidade till ett bord, trodde det var jag och frun men "visade" sig att det var ett par till som satt vid samma bord...
Aldrig fått en sån match med några tidigare, efter middagen så var det spännande att få se vilka vi satt bredvid.
Kanske inte vänner för livet men absolut några vi kommer hålla kontakt med
 
  • Gilla
Nillea och 3 till
  • Laddar…
T
H husdrommaren skrev:
Gott! Kan man få receptet? Har försökt göra det hemma men har tyvärr inte lyckats att få till det.
Nej, tyvärr. Jag är inte helt nöjd! Har följt lite olika recept men jag får heller inte till det så det smakar autentiskt. Recepten i sig är ju väldigt enkla, men det är nog något som saknas.. Jag har fått helt ok konsistens men den är något jag missar, speciellt med "mojo rojo" som är min favorit.
 
  • Gilla
husdrommaren
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Det var faktiskt inte speciellt gott alls 😅 Förvisso inte äcklig heller, men smakade inte mycket alls och smördegen tillförde ingenting. Vi var iallafall rörande överens om att inte göra det igen 😄

Men det såg ju lite festligt ut iaf!

Kycklingen smakade såklart kyckling så det var iaf ett säkert kort.
Var det smördeg i ”rosorna”?
 
Storsockret
Snigla Snigla skrev:
Var det smördeg i ”rosorna”?
Precis, följde ett recept från Insta som sa pizzadeg eller smördeg, och sistnämnda lät mest rimligt. Man skär degen i strimlor, penslar med olja och sen lägger man tunt skuren potatis ungefär halvägs in efter hela remsan, viker andra halvan av degen över potatisen och rullar. Missade dock parmesan, men tveksamt om det hade räddat upp det för egen del iaf.

 
Storsockret Storsockret skrev:
Precis, följde ett recept från Insta som sa pizzadeg eller smördeg, och sistnämnda lät mest rimligt. Man skär degen i strimlor, penslar med olja och sen lägger man tunt skuren potatis ungefär halvägs in efter hela remsan, viker andra halvan av degen över potatisen och rullar. Missade dock parmesan, men tveksamt om det hade räddat upp det för egen del iaf.

[media]
Ah okej, till förra (22/23) nyår valde jag mellan potatisrosor och potatisbakelse (rulltårta).. och rosen var utan smördeg och rulltårtan jag gjorde var med smördeg!

Hemmagjord potatisbakelse formad som en ros, utan smördeg, serverad på en tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den var helt okej.. men säger som dig.. inget som var så spektakulärt att jag gör om (trots att jag kom ihåg ost i..).

Däremot var vi sugna på att prova ”rosor”. .. fast utan smördeg, mest potatisskivor satta ”runt runt” i muffinsformar.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Marinerad fläskfilé med potatisgratäng och grönsallad på en grå tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lördagens: Marinerad färsk SVENSK (jäkla svårt och få tag i på affären numer.. ) fläskfilé, potatisgratäng med vitlök och sallad 👌

Mucho gott..
 
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Gratinerade ostron

Två gratinerade ostron på en bädd av havssalt på en silverfärgad tallrik med champagne i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grisidan var riktigt nice
Tallrik med gratinerade ostron och grönsaker, glas vin i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Jag ser en viss oskärpa på bilderna, blev det för mycket vin till lunchen....😉😆
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Kålmaja a la Sandra.. såg ett recept skymta förbi... som såg ut och stämma med sånt jag gillar (köttfärs och vitkål..) så det blev att prova direkt närapå hehe.. nom nom.. (lite som kålpudding korsat med nikkolauktasoppa..).

En tallrik med kålmaja bestående av köttfärs, vitkål, kokt potatis, broccoli och en klick lingonsylt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Serverades med kokt potatis, kokt broccoli och en klick lingonsylt!
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 5 till
  • Laddar…
Vad annars dagen till ära (1:a av många😉
Nygräddad våffla med grädde och sylt på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 9 till
  • Laddar…
2:a
Nygräddad våffla med grädde och sylt på vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Nalleman64 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.