Byggahus.se
X xdigger skrev:
Tycker ni verkligen att ni vill köpa tjänster av ett företag som beter sig så mot sina kunder? Finns ju många bättre alternativ.
Verisure är ett avgrundsdjupt skitföretag -har en kollega som ger under 600 i kvartalet för ditt larm sen många år (5-6) och sen vet man andra dom ger runt 800:- i månaden 🤬.
ocker och lurendrejeri inget annat -skaffar hellre etc fristående larm eller en rottweiler själv ger inte en så känn till ett sånt företag iallafall . Man ska oavsett vara en besvärlig kund för att slippa konstanta höjningar
 
H Harald Blåtumme skrev:
Tar gärna emot förslag och konkreta exempel
Bara lyfta blicken lite. Kontakta lokala larminstallationsföretag. Jag vet dom som kan leverera tex Ajax kopplat mot larmcentral, eller en spc om man hellre vill ha trådat. Allt går att få och larmavtal för mellan 100-200kr i månaden beroende på vad man vill ha, man äger sitt eget larm och kan byta larmavtal om man av någon anledning inte är nöjd.
 
mickesundström mickesundström skrev:
Verisure är ett avgrundsdjupt skitföretag -har en kollega som ger under 600 i kvartalet för ditt larm sen många år (5-6) och sen vet man andra dom ger runt 800:- i månaden 🤬.
ocker och lurendrejeri inget annat -skaffar hellre etc fristående larm eller en rottweiler själv ger inte en så känn till ett sånt företag iallafall . Man ska oavsett vara en besvärlig kund för att slippa konstanta höjningar
Man ska inte anlita företag som bara ser en som en peng i deras plånbok.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Då är det intressant att veta
- om du behövde betala något för existerande larmutrustning från Verisure, hur gammal var den etc
- det fristående du köpte, baserades det på den gamla Verisure-hårdvaran eller var det annat? Vad fick du betala för detta och vilka tjänster ingår? Månadskostnader?
Den fanns i huset när vi köpte det, var av äldre modell som inte funkade med app och en installatör var tvungen att byta batterier.
Verisure lämnade allt utom etiketterna på fönsterna, de har aldrig varit så snabba på att hjälpa mig som när de skulle bort.

Jag köpte ett Ajax från safeland, kan välja om jag vill koppla det till larmcentral, grannsamverkan och app.

Safeland tar 1500kr om året för larmcentral
 
X xdigger skrev:
Tycker ni verkligen att ni vill köpa tjänster av ett företag som beter sig så mot sina kunder? Finns ju många bättre alternativ.
Varför tror du jag kastade ut dem?
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
X xdigger skrev:
Det är för att många av er bara tittar på Verisure, Sector och såna stora aktörer. Finns ju många småföretag som tillhandahåller samma tjänster men med bättre service och bättre pris.
Tar gärna tips på andra som är uppkopplade mot larmcentral, men billigare och har samma kvalitet på utrustningen.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag köpte ett Ajax från safeland, kan välja om jag vill koppla det till larmcentral, grannsamverkan och app.

Safeland tar 1500kr om året för larmcentral
Vad ingår i denna tjänst du köper för 1500kr/år från Safeland? Utryckningar - på vilka premisser-, batteribyten, etc? Är det över huvud taget ett larm som är kontinuerligt övervakat av en larmcentral med personal som kan fixa åtgärder?

__
Är det bara fråga om en larmtjänst som skickar notiser till din app i telefonen, kanske till grannar som ev är hemma.... då tycker jag 1500kr/år är riktigt dyrt för i princip ingenting alls.
 
Redigerat:
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Tar gärna tips på andra som är uppkopplade mot larmcentral, men billigare och har samma kvalitet på utrustningen.
Tyvärr så dålig kvalite håller inte proffs på med. 😉 Sen får man ju inte tipsa hur som på forumet.
 
X xdigger skrev:
Tyvärr så dålig kvalite håller inte proffs på med. 😉 Sen får man ju inte tipsa hur som på forumet.
Då får du nog berätta vad det är för kvalitet som sk "proffs" arbetar med. Vänligen specificera vad det skulle vara för problem rent säkerhetstekniskt på tex Verisures larmkomponenter.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Då får du nog berätta vad det är för kvalitet som sk "proffs" arbetar med. Vänligen specificera vad det skulle vara för problem rent säkerhetstekniskt på tex Verisures larmkomponenter.
Det dom säljer är låst till dom själva och är kvalitetsmässigt rent skräp. Proffs tar inte i sånt med tång. Tja, största problemet är väl att verisure själva inte riktigt vet vad säkerhet är, att dom har full tillgång till kameradetektorer så att dom kan spionera på sina kunder. Att detektorer går att undvika genom att krypa på golvet. Sen att dom tar så sjukt mycket betalt för skräpet gör väl inte saken bättre.
 
  • Gilla
ullak40
  • Laddar…
X xdigger skrev:
Det dom säljer är låst till dom själva och är kvalitetsmässigt rent skräp. Proffs tar inte i sånt med tång. Tja, största problemet är väl att verisure själva inte riktigt vet vad säkerhet är, att dom har full tillgång till kameradetektorer så att dom kan spionera på sina kunder. Att detektorer går att undvika genom att krypa på golvet. Sen att dom tar så sjukt mycket betalt för skräpet gör väl inte saken bättre.
Du ger tyvärr ingen konkret information här. Sensorer som ingår i deras system levereras från en mängd erkända tillverkare av dylika komponenter. Panasonic, etc.

Spionera på kunder: kan ev ha förekommit men det är enbart vid larmincidenter som kameror aktiveras. Det var några år sedan jag hörde om dylikt och jag utgår från att man åtgärdat dessa överträdelser som skrivits om.

Krypa på golvet... det kan säkert gå om man installerat rörelsesensorer tokigt men det är ju lika för alla sensorenheter av den typen.

Kvalitetsmässigt, kan säga att inte en enda sensor/larmenhet/rökdetektor etc har fallerat under de 6 år vi haft systemet. Det är några batterier som behövt bytas ut, man blir notifierad om detta, instruktioner för byte batteri ges via videovägledning. Skitenkelt. Batterier kommer med posten, automatiskt innan bytet och kostnadsfritt (ingår i abonnemanget).

Inte heller sant att det är låst till Verisure, finns otaliga exempel till och med i denna tråd där folk köpt loss larmutrustningen och kör den antingen egenmonitorerat eller mot andra larmtjänster.

En sak kan jag hålla med om, att det kostar en del och att de har ofoget att öka kostnaderna gradvis och omotiverat nästan per automatik. Det är därför jag och andra ligger på periodvis med att hota säga upp, drar ner kostnaden till rimliga nivåer.

Om det är något jag önskar av Verisure och liknande bolag så är det att ha en transparent prispolicy, det ska inte behövas av kunder att bli förbannade över en massa successiva smyghöjningar hela tiden och behöva kontakta dom periodiskt pga detta. Det ser jag so ett helt oseriöst affärsbeteende.
 
  • Gilla
slugger75
  • Laddar…
Köpte loss mitt larm för 350kr, har full tillgång till app, mina sidor och allt sånt. Funkar precis som innan.
Börjar fundera på om jag ska se mig om ang nedsläckningen av 3g, för antar att jag inte har något annat än just det i min huvudenhet.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Vad ingår i denna tjänst du köper för 1500kr/år från Safeland? Utryckningar - på vilka premisser-, batteribyten, etc? Är det över huvud taget ett larm som är kontinuerligt övervakat av en larmcentral med personal som kan fixa åtgärder?

__
Är det bara fråga om en larmtjänst som skickar notiser till din app i telefonen, kanske till grannar som ev är hemma.... då tycker jag 1500kr/år är riktigt dyrt för i princip ingenting alls.
Jag betalar hellre en lägre månads-/årskostnad samt eventuella utryckningar än en högre månadsavgift med fria utryckningar.

Vi har haft två olika egenköpta larm till egna telefoner under 15 års tid, under den tiden så har vi haft ett enda larm (gamla systemet).
 
H Harald Blåtumme skrev:
Vad ingår i denna tjänst du köper för 1500kr/år från Safeland? Utryckningar - på vilka premisser-, batteribyten, etc? Är det över huvud taget ett larm som är kontinuerligt övervakat av en larmcentral med personal som kan fixa åtgärder?

__
Är det bara fråga om en larmtjänst som skickar notiser till din app i telefonen, kanske till grannar som ev är hemma.... då tycker jag 1500kr/år är riktigt dyrt för i princip ingenting alls.
https://www.safe.land/butik/larmtjanster/
 
D
X xdigger skrev:
Man ska inte anlita företag som bara ser en som en peng i deras plånbok.
Tar ett inlägg i högen gällande Verisures prissättning.

Jag är också kritisk till Verisure, av olika anledningar men att priserna kan variera så här kraftigt är inte konstigt, tvärtom normalt för tjänsteföretag. Om ni funderar ett varv till så ser ni att det ser likadant ut med mobilabonnemang, hotellrum, flygresor, osv, osv. När den rörliga produktionskostnaden är låg, kostnadsmassan utgörs till största delen av fasta kostnader, så försöker man såklart ta så mycket som möjligt för sin tjänst men samtidigt lämnar man "inga pengar på bordet", dvs bättre lite än inget.

Detta är helt normalt beteende för denna typ av produkter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.