Nu när senaste delen av renoveringen är klar är det dags att ta itu med köket. Vi bytte inredning för ett år sedan efter en vattenläcka men jag har inte tyat ta itu med muren ännu men nu är det väl dags!
Tidigare satt det kakel men det fick vi ta bort för att få upp den nya bänkskivan i en behagligare (modernare) höjd. Ovanför den är det någon typ av puts!
Kök med svart bänkskiva, diskho, och spishäll. Vägg med borttagen kakel och synlig puts ovanför bänkskivan. Hylla över spisen med köksredskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nedre delen av köksvägg med gammal puts och spår av borttaget kakel ovanför en diskbänk, samt öppna hyllor med olika burkar ovanför.
Skapa konto
Sliten puts på en köksvägg ovanför en svart bänkskiva, med synlig sprucken yta och en kromfärgad kran, under renovering.
Skapa konto

Jag funderar på att köra på gipsbruk för att jämna till det och vi har köpt väggplatta Lysekil från IKEA som vi tänker montera längst ned, den övre delen funderar vi på att måla med någon "svarta tavlan" färg för att kunna skriva anteckningar på i farten! Största problemet är i hörnet vid spisen där sladden går ner till spisen där jag inte riktigt vet vad som är bäst:
Renoveringshörn i kök med blottade tegelstenar, avskalad puts, svart bänkskiva och en synlig kabel.
Skapa konto

Så ett par strukturerade frågor:
1. Låter det som den bästa planen med gipsbruk?
2. Bör jag ta bort mera puts innan?
3. Hur gör jag i hörnet med sladden?
4. Bör jag behandla den gamla färgen med något innan jag målar över?
5. Fler bra tips?

FYI, den gamla fläktkåpan kommer behöva byggas om med så förhoppningsvis blir det snyggare i slutändan med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.