Den sitter i elskåpet och visar förbrukning bla.
Man verkar kunna stega i menyer och jag verkade kunna ändra något men vet inte vad.
Vad gör den mer är visar förbrukning.
Bifogar en bild samt film hur det ser ut i menyerna.
Man verkar kunna stega i menyer och jag verkade kunna ändra något men vet inte vad.
Vad gör den mer är visar förbrukning.
Bifogar en bild samt film hur det ser ut i menyerna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sökning på nätet efter ”carlo gavazzi em33 manual” ger bl.a. följande träff,
Edit2: Här är rätt manual,
https://manualzz.com/doc/17364515/carlo-gavazzi-em33dinav33xxsx-installation-manual
Edit3: Datablad,
https://manualzz.com/doc/55944522/carlo-gavazzi-em33dinav33xxsx-datasheet
Edit4: Här är en tråd om brodern ”EM23”,
https://www.byggahus.se/forum/threads/em23-din-bra-eller-dalig.208603/page-2
Edit2: Här är rätt manual,
https://manualzz.com/doc/17364515/carlo-gavazzi-em33dinav33xxsx-installation-manual
Edit3: Datablad,
https://manualzz.com/doc/55944522/carlo-gavazzi-em33dinav33xxsx-datasheet
Edit4: Här är en tråd om brodern ”EM23”,
https://www.byggahus.se/forum/threads/em23-din-bra-eller-dalig.208603/page-2
Redigerat:
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 390 inlägg
Är en carlo gavazzi.
Lite yxiga i menyerna, har kört dom många år men lär mig aldrig.
ring supporten hos dom, hiskeligt bra support.
Dom kan sina mätare, man brukar bli skickad till en kvinna (kan ha hetat linda...?)
Hon kan mätarna utantill i sömnen...!
Lite yxiga i menyerna, har kört dom många år men lär mig aldrig.
ring supporten hos dom, hiskeligt bra support.
Dom kan sina mätare, man brukar bli skickad till en kvinna (kan ha hetat linda...?)
Hon kan mätarna utantill i sömnen...!
Jag hittade manualen i bopärmen.
Väldigt liten text dock.
Verkar inte som man kan ändra något förutom lösenord 'baudrate och instrumentets seriella adress när man loggar in.
Fabrikslösenordet är 0 enligt manualen vilket fungerade.
Väldigt liten text dock.
Verkar inte som man kan ändra något förutom lösenord 'baudrate och instrumentets seriella adress när man loggar in.
Fabrikslösenordet är 0 enligt manualen vilket fungerade.
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 390 inlägg
Vad är det du vill ända,
Lösen 0 brukar standard fungera, baudrate/adress är för mbus/modbus beroende på bestyckning av mätare.
Lösen 0 brukar standard fungera, baudrate/adress är för mbus/modbus beroende på bestyckning av mätare.
Om du bor i lägenhet så hör det där nog till CompWell IMD-system. Jag skulle råda dig till att inte pilla på den utan att ha pratat med styrelse etc. Kan vara så att den är kablad i en slinga och nyttjas för avläsning av mätdata.
Redigerat:
Klicka här för att svara
