Den sitter i elskåpet och visar förbrukning bla.
Man verkar kunna stega i menyer och jag verkade kunna ändra något men vet inte vad.

Vad gör den mer är visar förbrukning.
Bifogar en bild samt film hur det ser ut i menyerna.
Elmätare i skåp med digital display som visar kilowattimmar och aktuell förbrukning i kilowatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Är en carlo gavazzi.

Lite yxiga i menyerna, har kört dom många år men lär mig aldrig.
ring supporten hos dom, hiskeligt bra support.
Dom kan sina mätare, man brukar bli skickad till en kvinna (kan ha hetat linda...?)
Hon kan mätarna utantill i sömnen...!
 
Jag hittade manualen i bopärmen.
Väldigt liten text dock.
Verkar inte som man kan ändra något förutom lösenord 'baudrate och instrumentets seriella adress när man loggar in.
Fabrikslösenordet är 0 enligt manualen vilket fungerade.
 
Vad är det du vill ända,
Lösen 0 brukar standard fungera, baudrate/adress är för mbus/modbus beroende på bestyckning av mätare.
 
Jag vill inte ändra något.
Var lite ivrigt i mitt knappande.
Eventuellt ska den bytas ut eller så är det compwellmodulen bredvid.
Elskåpskomponenter märkta HemNod och Trafo, inklusive en Compwellmodul med tekniska specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om du bor i lägenhet så hör det där nog till CompWell IMD-system. Jag skulle råda dig till att inte pilla på den utan att ha pratat med styrelse etc. Kan vara så att den är kablad i en slinga och nyttjas för avläsning av mätdata.
 
Redigerat:
M merbanan skrev:
Om du bor i lägenhet så hör det där nog till CompWell IMD-system.
Yes senaste bilden.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.