Hej,
Jag undrar om det är någon som vet vad detta är för blomma? Vi ska bygga altan där denna blomman står och den är så fin att de känns tråkigt att förstöra denna då den kommer varje år. Ni som är kunniga kring detta, tror ni att det går att plantera den i en kruka? :)

• Flerårig blomma med rosa blommor och mörkrosa kanter i en trädgård, möjlig omplantering inför altanbygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en nejlika, någon av alla de namnsorter som odlas. Går utmärkt att sätta den i kruka.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Ser väldigt mycket ut som den blomma jag just för tillfället har närmast mig - en trädgårdsnejlika. Googla ”Pink kisses” så hittar du den.
Trädgårdsnejlikor med rosa och vita kronblad i en vit kruka på ett bord utomhus.
Skapa konto

SysterNett SysterNett skrev:
Ser väldigt mycket ut som den blomma jag just för tillfället har närmast mig - en trädgårdsnejlika. Googla ”Pink kisses” så hittar du den.
[bild]
Jättefin! Har du haft den länge eller bara i år? Tänkte om den tar sig år efter år?

AWWENATION AWWENATION skrev:
Jättefin! Har du haft den länge eller bara i år? Tänkte om den tar sig år efter år?
Har den som krukväxt. Tyvärr har jag inte lyckats få dem att överleva en hel sommar så jag kan svara på din fråga. Men den bör vara perenn så den kan övervintra, vilken din verkar ha gjort.

BirgitS
Fast de flesta perenner har svårt att övervintra i en kruka utan i så fall bör man nog gräva ner den på hösten och plantera den i kruka igen på våren.

BirgitS BirgitS skrev:
Fast de flesta perenner har svårt att övervintra i en kruka utan i så fall bör man nog gräva ner den på hösten och plantera den i kruka igen på våren.
Absolut, men har inte lyckats hålla den vid liv över sommaren så jag kunnat plantera ut den efter jag njutit av den på altanen....

Trådkapning! Vad är detta för blomma?

• Stor röd rosliknande blomma med oöppnade knoppar i trädgårdsmiljö.
    Skapa konto
5
Vallmo. Papaver somniferum

5 50thomas skrev:
Vallmo. Papaver somniferum
Tack! Misstänkte att det möjligtvis va någon form av vallmo :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.