Byggahus.se
Hejsan!
Jag bor i en lägenhet från 60-talet och har tänkt att bygga om lite i mitt förråd. Jag har nu märkt att en del av väggen ramlat av (se bilder).
Bild på sprucken väggtextur nära trädörrkarm, tecken på strukturproblem eller skada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mörkt utrymme, flagnande väggmålning, isoleringsexponering, möjlig konstruktion, dålig belysning, närbild, oviss kontext.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad vägg med sprickor och flagnande, vit färg bredvid trä och otydlig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det någon som vet vad den här väggen är gjord av?
Jag fick höra att man skulle vara lite försiktig innan man börjar fixa och dona med väggar då det kan finnas asbest i gamla hus. Min fråga är helt enkelt om ett tränat öga kan se vad min vägg är gjord av och om jag bör kolla upp detta? Eller är det bara att börja borra? 😊
Tack på förhand! /Sandra
 
  • Mörk, otydlig bild av inomhusmaterial, möjligtvis en vägg eller hörnan av ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som vanlig betong.

Om du bor i Brf kan du pratat med styrelsen då du troligen inte äger väggen och förrådet?

Stäm annars av med ägaren av byggnaden om det är hyresrätt, bolaget vill säkert få felanmälan på detta och kanske lagar själva.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ser ut som vanlig betong.

Om du bor i Brf kan du pratat med styrelsen då du troligen inte äger väggen och förrådet?

Stäm annars av med ägaren av byggnaden om det är hyresrätt, bolaget vill säkert få felanmälan på detta och kanske lagar själva.
Tusen tack! Ja men jag ska kolla med min förening innan jag börjar med något 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.