Hallå, ska antagligen sätta en bostadsmodul på tomten som gäststuga/ uthyrning, tanken är att där ska vara vatten och avlopp för badrum och köksvrå. Har hittat någon bod utan avlopp och vatten indraget , är det mycket jobb att fixa det,dyrt? Sen har jag kollat på någon med anslutningar klara. Avlopp och vatten till huset går förbi där Boden ska stå på tomten , kan man då koppla på sig där mitt på någonstans eller måste det vara vid tomtgräns där anslutningen går in på tomten ? Och man måste ju göra det arbetet med att dra va innan boden är på plats, problemet då är att boden jag ska ha vet jag inte exakt var vatten och avlopp kommer kopplas på boden, och köper jag boden innan så kommer den behöva lyftas en gång extra sen för att komma på plats när grunden väl är klar då man vet exakt var de kopplas på.
Och en dum fråga till , vad ställer man den på ? Gräver man ut och kör bärlager på sen ställer den på betongplintar?

Hoppas någon kan svara på detta 😅
Tack 😁
 
Avloppet kan du koppla på typ precis var du vill.
Men vattnet måste du koppla på efter befintlig vattenmätare, alltså normalt inne i huvudbostaden.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Avloppet kan du koppla på typ precis var du vill.
Men vattnet måste du koppla på efter befintlig vattenmätare, alltså normalt inne i huvudbostaden.
Aha okej så vattenledning kommer behöva gå från hus till attefall
 
K Kåpe skrev:
Aha okej så vattenledning kommer behöva gå från hus till attefall
Ja, och glöm inte elen som måste gå från elmätaren också.
 
D Dilato skrev:
Ja, och glöm inte elen som måste gå från elmätaren också.
Där tänkte jag nog köra 3fas ifrån garaget om det funkar , någon bod har haft kontakt till det på utsidan så
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.