Hej!

Jag har en fråga angående en apparat som heter som rubriken.
Enligt en snabb googling så har den med att reglera värmen på vattnet som kommer från pannan (om jg förstått det rätt).
Min fråga är varför den låter hela tiden?
På baksidan sitter en "arm" eller "spak" som rör sig upp och ned ca 45 grader längs med apparatens y-axel.
Det som låter är alltså unisont med spakens rörelser.
Det går ca 2 min mellan varje rörelse.

Oftast är det när det närmar sig -15 C utomhus.

Någon som har liknande och kan förklara för mig?
 
Fel i rubriken. Den heter UVEAB M90 och ser ut som på bilden nedan.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ingen som känner igen?
 
Joel Olsson skrev:
Ingen som känner igen?
Är shuntmotor/ventil för värmesystemet. Den reglerar så att fu får ut rätt temp på radiatorerna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.