Hej!
Jag har en fråga angående en apparat som heter som rubriken.
Enligt en snabb googling så har den med att reglera värmen på vattnet som kommer från pannan (om jg förstått det rätt).
Min fråga är varför den låter hela tiden?
På baksidan sitter en "arm" eller "spak" som rör sig upp och ned ca 45 grader längs med apparatens y-axel.
Det som låter är alltså unisont med spakens rörelser.
Det går ca 2 min mellan varje rörelse.
Oftast är det när det närmar sig -15 C utomhus.
Någon som har liknande och kan förklara för mig?
Jag har en fråga angående en apparat som heter som rubriken.
Enligt en snabb googling så har den med att reglera värmen på vattnet som kommer från pannan (om jg förstått det rätt).
Min fråga är varför den låter hela tiden?
På baksidan sitter en "arm" eller "spak" som rör sig upp och ned ca 45 grader längs med apparatens y-axel.
Det som låter är alltså unisont med spakens rörelser.
Det går ca 2 min mellan varje rörelse.
Oftast är det när det närmar sig -15 C utomhus.
Någon som har liknande och kan förklara för mig?
Ingen som känner igen?
Klicka här för att svara
