Kablarna är ju terminerade med RJ45-kontakter. Samma som används till i princip all nätverkskabel. Passar i alla vanliga nätverksuttag.

Kontakterna kan jag tyvärr inte behålla. Jag ska dra den tunna kabeln utanpåliggande på golvlist (och ev tapetsera över) om det nu finns uttag för 32 AWG-ledare.

Uttag görs sannolikt endast för solida ledare och det lär inte bli speciellt tillförlitligt att peta i den typ av ledare du länkar till i ett sånt uttag.
När min bror varit händig och installerat patchkabel i stället för installationskabel var att crimpa på RJ45 på dem och sätta en dubbelhona i en keystoneram, kanske skulle funka för dig också.

Keystone-dubbelhona kan det bli om inte någon på forum/Internet känner till uttag för 32AWG. Man kan ju löda på 24AWG för att använda normala uttag men vad har man inte forum till..

Grejen är att det inte bara handlar om ledardiametern utan även ledartypen (solid vs flerkardelig). Kan antagligen vara marigt nog att hitta befintlig typ av kontakter som funkar bra med den dimensionen, att man skulle hitta uttag gjorda för flerkardeliga ledare och dessutom i en udda dimension låter väldigt osannolikt, det är en nisch i marknaden som liksom inte existerar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.