Hej allihopa!
Vi har satt in ett side by side kylskåp som har väldigt tjocka dörrar och som tyvärr behöver en del utrymme i sidled för att öppnas helt. Det ser ganska klumpigt och fult ut när skåpet sticker ut nästan 10 cm.
Någon som har en smart idé?
Jag funderar lite på att fräsa listerna på var sida om skåpet något med ett 45-graders frässtål. På så vis skulle man nog kunna skjuta in skåpet ganska många centimeter utan att behöva ta bort så mycket. Emellertid har jag inte lust att montera ner hela sektionen för att komma åt de långa listerna, så jag hade gärna velat fräsa på plats. Problemet är då att min fräs inte når hela vägen ner (till runt 5 cm över golvet), utan att kanten på maskinen slår i.
Vi har satt in ett side by side kylskåp som har väldigt tjocka dörrar och som tyvärr behöver en del utrymme i sidled för att öppnas helt. Det ser ganska klumpigt och fult ut när skåpet sticker ut nästan 10 cm.
Någon som har en smart idé?
Jag funderar lite på att fräsa listerna på var sida om skåpet något med ett 45-graders frässtål. På så vis skulle man nog kunna skjuta in skåpet ganska många centimeter utan att behöva ta bort så mycket. Emellertid har jag inte lust att montera ner hela sektionen för att komma åt de långa listerna, så jag hade gärna velat fräsa på plats. Problemet är då att min fräs inte når hela vägen ner (till runt 5 cm över golvet), utan att kanten på maskinen slår i.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
En idé kan ju vara att flytta kyl/sval-skåpen ett hack till vänster eller kanske hellre till höger.
Så blir skillnaden i skåpdjup inte lika iögonenfallande.
Så blir skillnaden i skåpdjup inte lika iögonenfallande.
Då kommer han inte kunna öppna den vänstra dörren på kylskåpet tyvärr, har samma problem med mitt side-by-side och har tyvärr inte hittat någon bra lösning på hur man ska få in det längreKnockOnWood skrev:
Det är sant. Men det går inte i det här fallet tyvärr då högerskåpet är ett enda stort högt skåp, och på vänstersidan hade frysdörren ganska tidigt gått emot väggen och senare fönsterramen 
KnockOnWood skrev:
Klicka här för att svara

