1 987 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Utstick entrétak
Hej, jag ska bygga ett entrétak för att skydda nymonterad ytterdörr & fönster. Hur mycket bör taket sticka ut från fasaden för att ge ett bra skydd? Sånna där färdiga, eller många av dem ser ju ut att bygga ut typ 800-1000mm från vägg. Tycker att det känns aningen lite?
Solen ligger på från morgon till eftermiddag nu på sommaren.
Taket kommer bli täckt, 0% ljusgenomsläpp
Taket blir av skärmtyp och kommer att börja ca 500mm ovan dörr & fönster.
/Olle
Solen ligger på från morgon till eftermiddag nu på sommaren.
Taket kommer bli täckt, 0% ljusgenomsläpp
Taket blir av skärmtyp och kommer att börja ca 500mm ovan dörr & fönster.
/Olle
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nåja, det är ju inte bara solen, utan framför allt regnet man vill sydda entrén från.
Och när det regnar i 45° så behövs det kanske lite större än dörrens bredd,
både på längden och på tvären.
Och när det regnar i 45° så behövs det kanske lite större än dörrens bredd,
både på längden och på tvären.
Klicka här för att svara
