K Karl Olssvan skrev:
Det var denna [länk]
Bara det att de poängterar med fetstil att komponenterna är CE-märkta får mig att dra öronen åt mig, det är ett lagkrav för att de öht skall få säljas.

Är det förresten någon som känner till märket, Chint?

zarkov zarkov skrev:
Bara det att de poängterar med fetstil att komponenterna är CE-märkta får mig att dra öronen åt mig, det är ett lagkrav för att de öht skall få säljas.

Är det förresten någon som känner till märket, Chint?
Står att centralen levereras i lösa delar. Fanns det inte ett krav att centraler skall vara färdigbyggda?

Chint låter inte som ett av de större märkena.

A Anders_Nilsson skrev:
Står att centralen levereras i lösa delar. Fanns det inte ett krav att centraler skall vara färdigbyggda?

Den butiken kommer från en kille på värmepumpsforum.se som byggde och sålde en logger. Så man kan mäta sin förbrukning. Han vet nog vad han pysslar med. :)

A Anders_Nilsson skrev:
Fanns det inte ett krav att centraler skall vara färdigbyggda?
Varför skulle det finnas ett sånt krav?

Chint är ett lågprismärke från Kina och jag skulle tro att "killens" kunskaper angående elinstallationer och elmatr. är rätt begränsat. Han är en FD styr och regler tekniker vilket är ett helt annat arbetsområde.

A Anders_Nilsson skrev:

Vet inget om sådana krav men att sälja den i delar är ju ett smidigt sätt för honom att slippa ta ansvar för den sammanlagda funktionen.

• Gilla
GK100
  • Laddar…
Texten på sidan är dessutom felaktig, det finns inga allmänna krav på en JFB typ B. Det är kanske inte fel med en sådan JFB, men de gör folk en otjänst att sälja en så pass viktig komponent av tvivelaktig kvalitet. Billigt är sällan bra. Undvik denna byggsats.

• Gilla
Byggaren Bengt och 5 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.