Snart´är det dags för badrums bygge.
Nu ligger det golvspån med nerlagt avlopp o 2st brunnar(badrum e på övervån). Den ena golvbrunnen är i duschen o den andra till badkar. Nu har jag kommit på att jag vill bygga upp badkaret så att man hammnar i höjd med fönstr. Skulle behöva bygga en konsoll som är ca 15-20cm hög. Min fråga är,hur gör jag med golvbrunnen? Det blir ett himmla bök o skruva upp brunnen utan att sabba avloppet i mellanbjälklaget,såga upp golvspån o höjja golvbrunn,nä ja vet inte?! Ett alternativ,som jag ej vet om det ens verkar vettigt,är att man drar avloppsröret från det upphöjda badkaret ner till golvbrunnen o sedan har en skvallerspallt mellan golv o konsoll.
...en annan fråga som har med frågan att göra. Hur går man till väga för att bygga konsoll o div uttbyggnader(tex utbyggd vägg för vägghängd wc mm), gör man det före eller efter flytning o tätskickt??