hej. precis som rubriken lyder så är vi ute efter upphöjd diskmaskin. våra vänner har diskmaskinen ovanför en låda med en täckskiva emellan. detta var ett tidigare kök från ikea som de tydligen inte säljer längre och inte rekommenderar ngn liknande lösning. skicka gärna med beskrivningar, lösningar och bilder. tack på förhand!
hej. precis som rubriken lyder så är vi ute efter upphöjd diskmaskin. våra vänner har diskmaskinen ovanför en låda med en täckskiva emellan. detta var ett tidigare kök från ikea som de tydligen inte säljer längre och inte rekommenderar ngn liknande lösning. skicka gärna med beskrivningar, lösningar och bilder. tack på förhand!
Det är ju bara ställa maskinen på en låda men se till att det finns utrymme för vatten, el och avlopp. Samt att det är stabilt, maskinen rör ju sig.
Men köksbänkar är ju av standardhöjd och även diskmaskiner, det vet jag inte hur det skall lösas om det även ska ansluta mot ytterligare bänkar.
Jag monterade som en tillfällig lösning in en bänkdiskmaskin i ett skåp en gång. Då hade jag hyllor under. Detta gjorde jag för att jag enbart skulle bo där 1-2år och det var en hyresrätt.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.