Hej!
Jag har köpt en bostadsrätt på 100 kvm och i den finns ett system i grunden som har ett vred på väggen i sovrummet där jag kan välja värme och sen sprids den via ventiler i taket, finns alltså inga element alls. Den har jag på 20 grader idag. Utöver detta system så finns en luftluft värmepump installerad och den sitter i ena hörnet i huset, i TV-rummet och den har jag på 19 grader idag. Men för mig känns den överflödig då den inte alls värmer mer än i TV-rummet och det värms ju upp av det andra systemet också. Det känns dubbelt på något sätt som jag inte förstår mig på, i min värld skulle jag vilja stänga av värmepumpen men då säger en del att då blir det dyrare medan andra säger att det är onödigt och dyrare att ha den igång. Sen finns det en slags ventilation i tvättstugan som också har gradantal på sig i displayen…jag fattar verkligen ingenting av det här utan går helt på känn. Finns inga instruktionsböcker och andra i föreningen verkar inte heller fatta då jag får olika bud om vad som gäller hela tiden.

Finns det någon som förstår vad jag menar och hur jag tänker, som skulle kunna förklara för mig?

Hälsn. Allis

Redigerat:
Hej! När är huset byggt? Låter ju som ett slags luftvärme av en speciell sort(?) Lägg gärna upp ett antal bilder här så kanske det finns någon som känner igen prylarna. Står det inget fabrikat och modell någonstans?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.