9 057 läst ·
38 svar
9k läst
38 svar
Underdimensionerad luft/vatten?
Bifogat finner ni all loggning som jag har
Hmm ja, den där var ju inte helt lättydd i mobilen. Har tyvärr inte varit förbi någon dator idag, men ska se om jag kan få in den i excel imorrn. Oavsett om jag kommer fram till något eller inte, så är värmepumpsforum ett bra tips - om inte annat som komplement!
Märkligt att folk har termostater då de ska vara fullt öppna. En onödig investering. Jag har handreglage på alla mina radiatorer utom i ett sovrum.B bomm skrev:Är pumpen installerad som den skall? Samt rätt inställd?
Vilken framledningstemperatur krävs nu vid närmare - 20?
Är alla termostater fullt öppna?
En llvp kan definitivt vara ett bra tillskott, men även de levererar som minst värme när de är som kallast. En fördel att komplettera med en llvp är att ni kan kyla huset under sommarens varmaste dagar.
Klicka här för att svara