B bomm skrev:
Starta en loggning på pumpen samt skriv upp vilka inställningar pumpen har. Annars kan vi inget annat än gissa..
Startade den igår kväll

• Gilla
bomm
  • Laddar…
Posta resultat här sen, så kanske någon kan komma med något klokt! Är det förresten en F2120 du har, eller är det någon annan modell?

• Gilla
Erik1337
  • Laddar…
N Nyrostad skrev:
Posta resultat här sen, så kanske någon kan komma med något klokt! Är det förresten en F2120 du har, eller är det någon annan modell?
Postar imorgon. Låter den köra inatt. Det är en 2040-8

Innan jag postar något; HUR ska jag posta det? Är ju en helsikes massa siffror

Byt filändelse till .txt och posta den. Sen kan man läsa in den i excell eller liknande och analysera siffrorna.

Lägg upp dom på varmepumpsforum.com så får du säkert bättre svar.

Hmm ja, den där var ju inte helt lättydd i mobilen. Har tyvärr inte varit förbi någon dator idag, men ska se om jag kan få in den i excel imorrn. Oavsett om jag kommer fram till något eller inte, så är värmepumpsforum ett bra tips - om inte annat som komplement!

B bomm skrev:
Är pumpen installerad som den skall? Samt rätt inställd?

Vilken framledningstemperatur krävs nu vid närmare - 20?
Är alla termostater fullt öppna?

En llvp kan definitivt vara ett bra tillskott, men även de levererar som minst värme när de är som kallast. En fördel att komplettera med en llvp är att ni kan kyla huset under sommarens varmaste dagar.
Märkligt att folk har termostater då de ska vara fullt öppna. En onödig investering. Jag har handreglage på alla mina radiatorer utom i ett sovrum.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.