Hej Alla!
Har tänkt tapetsera denna väggen. Relativt jämn vägg, undviker helst att plocka bort dörrfodret vilket gör att jag bara har 1,8 cm utrymme att bygga ut väggen.
Är inte superhändig men klarar basala saker som att regla upp en vägg osv. Hur hade ni gjort? Spännpapp enda alternativet? Går det att lösa som relativt ohändig?
Har tänkt tapetsera denna väggen. Relativt jämn vägg, undviker helst att plocka bort dörrfodret vilket gör att jag bara har 1,8 cm utrymme att bygga ut väggen.
Är inte superhändig men klarar basala saker som att regla upp en vägg osv. Hur hade ni gjort? Spännpapp enda alternativet? Går det att lösa som relativt ohändig?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ska sätta Moelven panel på min vägg. Har samma förutsättningar som du.
Du behöver inte regla nånting, bara smälla upp.
Du behöver inte regla nånting, bara smälla upp.
Såg nu att du ville tapetsera. Då hade jag satt board som du sen tapetserar på.
Det finns en gammal teknik där man limmade pappremsor över springan mellan stockarna och sedan målade allihop. Ofta gjorde man stänkmålning.
Det beror ju på underlaget hur slätt det blir, jag/vi rev fyrkanter och klistrade med traditionellt tapetklister.G Gammalt trähus skrev:
Jag tror du kan se exempel på hur det kan blir på Gysinge, de säljer grålumpapp.
T TedM skrev:Kanske överkurs, men det finns ju skivsystem med not och fjäder som man kan skruva upp för att få en slät vägg. T.ex. Huntonit Proffsvägg eller Forestia "Walls to paint". Bygger ca
Tack för tips!T TedM skrev:
Klicka här för att svara