1 517 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Tving för sinkspår?
Festools o andra funkar hyfsat med lite modifiering (finns lite info på nätet om du söker) men jag tycker knappt det är värt det, spåren mår sämre av det än om man kör de avsedda tvingarna. Två av microjigs tvingar kommer man långt med.H HeloBE skrev:
Använder ni Matchfits frässtål till era jiggar med tvingar i sinkspår, eller duger vilken sinkfräs som helst med rätt bredd och vinkel?
Matchfits frässtål ser ju tjusigt ut med sina små radier, men mycket dyrare jmf mot tex CMT.
Mellanskillnaden räcker till mycket sandpapper at putsa vassa kanter med...
Fick nyss hem kopior från banggood på microjig tvingar och frässtål men NÅGON (troligen tRump) var inte så tydlig med produktbeskrivningen så jag missade att frässtålet kom med 12,7mm skaft😔
Tänker att jag får börja med att leta efter nytt frässtål istället för en till fräs, men vem vet hur det slutar...
Matchfits frässtål ser ju tjusigt ut med sina små radier, men mycket dyrare jmf mot tex CMT.
Fick nyss hem kopior från banggood på microjig tvingar och frässtål men NÅGON (troligen tRump) var inte så tydlig med produktbeskrivningen så jag missade att frässtålet kom med 12,7mm skaft😔
Tänker att jag får börja med att leta efter nytt frässtål istället för en till fräs, men vem vet hur det slutar...
Kul med ny fräs. Grattis.
Jag använder Matchfits stål och det är ju lite snajdigare (nog första gången jag känner att det ordet är användbart), men andra kör med vanliga stål och de verkar glada de med.
Jag använder Matchfits stål och det är ju lite snajdigare (nog första gången jag känner att det ordet är användbart), men andra kör med vanliga stål och de verkar glada de med.
Det råkar inte finnas en halvtums spännhylsa som passar till din fräs spindel?P PsychoCheF skrev:Fick nyss hem kopior från banggood på microjig tvingar och frässtål men NÅGON (troligen tRump) var inte så tydlig med produktbeskrivningen så jag missade att frässtålet kom med 12,7mm skaft😔
Jag är en av dom som kör med vanligt dovetailstål. Funkar utmärkt, brukar bryta de vassa kanterna lite med sandpapper men inte mer än så.P PsychoCheF skrev:Använder ni Matchfits frässtål till era jiggar med tvingar i sinkspår, eller duger vilken sinkfräs som helst med rätt bredd och vinkel?
Eftersom du gett ok i annan tråd så använder jag också vanligt laxstjärt-stål (14 grader?) vilket funkat utmärkt som du säger. Bryter oftast kanten med slippapper men lättjan har också slagit till Big Time några gånger och jag har använt min stöthyvel. Funkade såklart utmärkt! 🤪Ola C skrev:
//Ronnie
Klicka här för att svara