597 läst ·
9 svar
597 läst
9 svar
Tvättställ i fristående verkstad. Vad gäller?
Jag planerar att ha ett tvättställ i en verkstad med fördelarskåp till golvvärmen på samma plats.
Vad gäller angående tätskikt på golvet. Måste jag ha tätskikt i hela lokalen, räcker det med fall och bara tätskikt kring golvbrunnen eller finns det inga krav alls?
Vad gäller angående tätskikt på golvet. Måste jag ha tätskikt i hela lokalen, räcker det med fall och bara tätskikt kring golvbrunnen eller finns det inga krav alls?
Hej! Tack för svar.D Dilato skrev:
Betong suger vatten och kan sprida fukten till andra delar av byggnaden som inte tål vatten. Men frågan är egentligen inte om det går utan om man får godkänt i en slutbesiktning och vad som gäller.
Men vänta lite nu...som jag uppfattat det är det en verkstad med betonggolv och ett handfat, inte en tvätthall.J jake68 skrev:
Jag har en liten toalett med handfat på övervåningen, där finns varken goilvbrunn eller tätskikt, men så håller jag inte heller på med att skvätta mängder med vatten utanför handfatet.
Nu var ju inte frågan vad ni har för lösningar utan om det är godkänt att bygga utan tätskikt. Din lösning är tex inte godkänd enligt säkert vatten vid nybyggnation.D Dilato skrev:
Klicka här för att svara