L
Hejsan,

Har sedan tidigare en tvättmaskin i köket som gjordes om ca 2015 innan vi köpte lägenheten (br).
Nu ska vi byta ut just denna maskin då den är kass och nu när jag undersöker lite hur det är kopplat och läser på lite så inser jag att det enligt säker vatten ska till en vattenfelsbrytare för att ha tvättmaskinen i kök då det inte finns golvbrunn.
Känner väl att jag bör väl inte strunta i detta såsom man tidigare gjorts och bara byta ut maskinen? Känns lite dumsnålt om något skulle hända med försäkringar etc, även om det känns som att risken är minimal.

Varför har vvs-nissen tidigare struntat i det här undrar man ju? Är det normalt nåt man struntar i? Allt ser snyggt och prydligt ut i övrigt och inget hemmapul.

Räcker denna mackapär eller är det något jag missar? Det räcker för min del om den bara går till tvättmaskinen.
https://www.if-sakerhet.se/1-st-lackagebrytare-waterfuser-plugin.html
Den ser ju inte så skrymmande ut o bör passa in i befintlig installation utan större ingrepp?

Nu sitter det dubbla avstängningskranar bredvid blandare, en till diskmaskin och en till tvättmaskinen.
Kopplas vattenfelsbrytaren in innan efter avstängningskran dvs närmast tvättmaskin eller tvärtom?
Jag får nog ta hit en rörmokare om jag ska ha in denna oavsett, annars hade det varit simpelt att bara byta ut maskinen.

Tacksam om någon har något att säga kring detta

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.