Hej! Någon som använt sig av trygghetsvakten.se för och få offert på vind och grund?
Hur upplevde ni det?

Har nämligen haft dom här och fått en offert på hur man kan få bort påväxten på vindstaket.
Har även haft en besiktningsman här som säger att hela råsponten på vinden måste bytas ut.

V Vvv skrev:
Hej! Någon som använt sig av trygghetsvakten.se för och få offert på vind och grund?
Hur upplevde ni det?

Har nämligen haft dom här och fått en offert på hur man kan få bort påväxten på vindstaket.
Har även haft en besiktningsman här som säger att hela råsponten på vinden måste bytas ut.
Har själv funderat på Vindsvakten, vad sa de i sin bedömning? Vilka problem har du?

Skandiamannen Johan Söderberg skrev:
Har själv funderat på Vindsvakten, vad sa de i sin bedömning? Vilka problem har du?
Edit: trygghetsvakten

De gav en offert på 20k för ett medel som skulle ta bort denna påväxt (va de nu är för något). Tydligen något väldigt vanligt i äldre hus då det inte finns någon fuktspärr.
Tycker det är märkligt att få två så olika svar.
Vi ska sälja vårt hus och allt var nästan klart, köparna visste om offerten och allt vad trygghetsvakten sagt och var ok med det. Men nu efter besiktningsmannen sagt så är dom oroliga, med all rätt. Så jag undrar vem man kan lita på :thinking:

V Vvv skrev:
De gav en offert på 20k för ett medel som skulle ta bort denna påväxt (va de nu är för något). Tydligen något väldigt vanligt i äldre hus då det inte finns någon fuktspärr.
Vi ska sälja vårt hus och allt var nästan klart, köparna visste om offerten och allt vad trygghetsvakten sagt och var ok med det. Men nu efter besiktningsmannen sagt så är dom oroliga, med all rätt. Så jag undrar vem man kan lita på :thinking:
Har också fått väldigt olika svar rörande vinden och vad som ska göras, mer ventilation/ mindre ventilation, mer isolering/ ej mer isolering, påväxt/ ej påväxt. Är frustrerande

Har också fått väldigt olika svar rörande vinden och vad som ska göras, mer ventilation/ mindre ventilation, mer isolering/ ej mer isolering, påväxt/ ej påväxt. Är frustrerande
Verkligen

V Vvv skrev:
Hade de inga förslag för att komma åt grundorsaken till problemet?

Hade de inga förslag för att komma åt grundorsaken till problemet?
De sa dom inget om, men det är väl att det inte finns någon fuktspärr mellan tak och vind så det måste ju fixas isåfall.

Nej det är inte grundproblemet.
Problemet är att ni inte ventilerar er bostad rätt sätt.
Finns massvis med hus som saknar spärr i taket mellan bostad och vind

Men skulle inte besiktningsmannen anmärka på det isåfall?

V Vvv skrev:
Men skulle inte besiktningsmannen anmärka på det isåfall?
Ja det kan man tycka

T TheGame skrev:
Ja det kan man tycka
Såg i aviseringen att du skrev ett längre inlägg än vad som står. Hursom så var besiktningsmannen här för att besikta hela huset.

V Vvv skrev:
Såg i aviseringen att du skrev ett längre inlägg än vad som står. Hursom så var besiktningsmannen här för att besikta hela huset.
Jo jag trodde att besiktningen bara Väddö taket men i ett annat inlägg stog det ju att ni skulle sälja.
Vad har ni för ventilation?

T TheGame skrev:
Jo jag trodde att besiktningen bara Väddö taket men i ett annat inlägg stog det ju att ni skulle sälja.
Vad har ni för ventilation?
Självdrag :rolleyes: så självklart påverkar det ju

Kör TV vind sedan många år. I början både elslinga och fläkt, sedan länge bara fläkt. Elslingan förbrukade för mycket el så jag stängde av den och det fungerar fint ändå.

• Gilla
Vvv
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.