2 918 läst ·
25 svar
3k läst
25 svar
Trygghetsvakten.se?
Sida 1 av 2
Hej! Någon som använt sig av trygghetsvakten.se för och få offert på vind och grund?
Hur upplevde ni det?
Har nämligen haft dom här och fått en offert på hur man kan få bort påväxten på vindstaket.
Har även haft en besiktningsman här som säger att hela råsponten på vinden måste bytas ut.
Hur upplevde ni det?
Har nämligen haft dom här och fått en offert på hur man kan få bort påväxten på vindstaket.
Har även haft en besiktningsman här som säger att hela råsponten på vinden måste bytas ut.
Har själv funderat på Vindsvakten, vad sa de i sin bedömning? Vilka problem har du?V Vvv skrev:
De gav en offert på 20k för ett medel som skulle ta bort denna påväxt (va de nu är för något). Tydligen något väldigt vanligt i äldre hus då det inte finns någon fuktspärr.Johan Söderberg skrev:
Tycker det är märkligt att få två så olika svar.
Vi ska sälja vårt hus och allt var nästan klart, köparna visste om offerten och allt vad trygghetsvakten sagt och var ok med det. Men nu efter besiktningsmannen sagt så är dom oroliga, med all rätt. Så jag undrar vem man kan lita på
Har också fått väldigt olika svar rörande vinden och vad som ska göras, mer ventilation/ mindre ventilation, mer isolering/ ej mer isolering, påväxt/ ej påväxt. Är frustrerandeV Vvv skrev:De gav en offert på 20k för ett medel som skulle ta bort denna påväxt (va de nu är för något). Tydligen något väldigt vanligt i äldre hus då det inte finns någon fuktspärr.
Vi ska sälja vårt hus och allt var nästan klart, köparna visste om offerten och allt vad trygghetsvakten sagt och var ok med det. Men nu efter besiktningsmannen sagt så är dom oroliga, med all rätt. Så jag undrar vem man kan lita på![]()
Hade de inga förslag för att komma åt grundorsaken till problemet?V Vvv skrev:De gav en offert på 20k för ett medel som skulle ta bort denna påväxt (va de nu är för något). Tydligen något väldigt vanligt i äldre hus då det inte finns någon fuktspärr.
Vi ska sälja vårt hus och allt var nästan klart, köparna visste om offerten och allt vad trygghetsvakten sagt och var ok med det. Men nu efter besiktningsmannen sagt så är dom oroliga, med all rätt. Så jag undrar vem man kan lita på![]()