Hej!

Vi är nu igång med att renovera krypgrunden. Vi håller på att riva ner all tryckimpregnerad trossbotten och isolering. Vår tanke är att vi ska ha trossbottenskivor, dvs fibercementskivor. Låter det som en bra lösning? Vad för isolering ska vi ha?

Räcker det att ha trossbottenskiva - isolering eller behöver ha något emellan?

Kan tillägga att krypgrunden är tätad med plast, avfuktare och undertrycksfläkt.
 
N Nora. skrev:
Hej!

Vi är nu igång med att renovera krypgrunden. Vi håller på att riva ner all tryckimpregnerad trossbotten och isolering. Vår tanke är att vi ska ha trossbottenskivor, dvs fibercementskivor. Låter det som en bra lösning? Vad för isolering ska vi ha?

Räcker det att ha trossbottenskiva - isolering eller behöver ha något emellan?

Kan tillägga att krypgrunden är tätad med plast, avfuktare och undertrycksfläkt.
Trossbottenskiva, isolering, ev plast , undergolv och sen golvet brukar vara ordningen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.