Lacka 4-8 lager så blir det bra!
Hårdvax är nog lika slitstarkt som lack skulle jag säga. Vi har haft hund och har hårdvax på stavparkett och det blir inga märken efter klor alls.
Fördelen som sagt med hårdvax är att du bara kan dra på ett nytt om det blir märken/repor med en "våtservett" (alltså en Osmo hårdvax servett). Det syns inte något "lager" som det blir med lack...
Fördelen som sagt med hårdvax är att du bara kan dra på ett nytt om det blir märken/repor med en "våtservett" (alltså en Osmo hårdvax servett). Det syns inte något "lager" som det blir med lack...
Låter ju onekligen bra. Detta ger lite funderingar. Eftersom man har hund så får man ju lite slitet på visa ställen på parketten. Kan man använda hårdvax för att laga detta oxå eller är det bara att slipa om hela golvet? 
Spinner vidare på denna tråd.
Har gjort en ny tröskel till källardörren då den förra var genomrutten.
Hur bör jag behandla denna för att den ska hålla som bäst? Samma behandling undertill som synlig yta?
Hårdvaxolja har ju nämnts tidigare i tråden.
Har gjort en ny tröskel till källardörren då den förra var genomrutten.
Hur bör jag behandla denna för att den ska hålla som bäst? Samma behandling undertill som synlig yta?
Hårdvaxolja har ju nämnts tidigare i tråden.
Klicka här för att svara
