Hej,
Vi har vattenburen golvvärme och märkte häromdagen att det inte gick att stänga av värmen från rumstermostaten i ett av rummen. När vi kollade i golvvärmeanordningen såg vi att ett styrdon är trasigt och att det läcker lite från ventilen.
Jag undrar om det går att bara byta ut ventilen och styrdon till en nyare modell, eller krävs en större reparation?
Vänligen se bifogad bild.
Hälsningar
Andy
Vi har vattenburen golvvärme och märkte häromdagen att det inte gick att stänga av värmen från rumstermostaten i ett av rummen. När vi kollade i golvvärmeanordningen såg vi att ett styrdon är trasigt och att det läcker lite från ventilen.
Jag undrar om det går att bara byta ut ventilen och styrdon till en nyare modell, eller krävs en större reparation?
Vänligen se bifogad bild.
Hälsningar
Andy
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för svaret!
Jag har kollat på de styrdonen vi har nu och googlat men hittar inte märken. Är det någon som känner igen dem?
Tror du att det går att byta ut styrdonen till en annan märke?
Jag har kollat på de styrdonen vi har nu och googlat men hittar inte märken. Är det någon som känner igen dem?
Tror du att det går att byta ut styrdonen till en annan märke?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara